AirHelp, organizacija koja nudi pravnu pomoć putnicima pri žalbama protiv aviokompanija zbog kašnjenja letova, objavila je globalni popis deset najboljih, kao i najgorih, aviokompanija u svijetu.
Ne bi li najbolje identificirali najbolje i najgore, AirHelp je analizirao 34 avioprijevoznika koristeći sljedeće ključne kriterije:
1. kvaliteta performansi - temelji se na podacima sa Skytrax.com, stranice koja procjenjuje usluge aviokompanija, kao i na ocjenjivanju iskustva koje pružaju tijekom leta i u zračnim lukama
2. vrijeme kašnjenja - odnosi se na to koliko je letova stiglo na vrijeme u zadnjem kvartalu 2015.
3. procesiranje žalbi - odnosi se na broj neosnovano odbijenih žalbi po kvartalu te količini vremena potrebnom za odgovaranje na žalbu, obradu i isplatu iste
Svaka je zrakoplovna tvrtka ocijenjena ocjenom do 10, a prosjek je uzet kao ukupna AirHelpova ocjena.
Evo deset najboljih svjetskih avioprijevoznika, zajedno s ukupnom ocjenom (ponekad više njih dijeli istu ocjenu):
1. Qatar Airways - Katar: 8.9
2. KLM-Royal Dutch Airlines – Nizozemska: 8.5
3. Air Baltic Corporation – Latvija: 8.2
4. Air France – Francuska: 8.2
5. Lufthansa German Airlines – Njemačka: 8.2
6. Air Canada – Kanada: 8
7. Emirates – Ujedinjeni Arapski Emirati: 7.9
8. Croatia Airlines – Hrvatska: 7.9
9. British Airways – Ujedinjeno Kraljevstvo: 7.8
10. Finnair – Finska: 7.8
A sada i deset najgorih svjetskih avioprijevoznika, zajedno s ukupnom ocjenom (ponovo, ponekad više njih dijeli istu ocjenu):
1. Sata International – Portugal: 5.2
2. easyJet – Ujedinjeno Kraljevstvo: 5.8
3. Virgin Atlantic Airways – Ujedinjeno Kraljevstvo: 6.2
4. Swiss International Air Lines – Švicarska: 6.4
5. TAP Portugal – Portugal: 6.8
6. Aer Lingus – Irska: 6.8
7. Iberia – Španjolska: 7
8. Alitalia - Compagnia Aerea Italiana Spa – Italija: 7
9. Icelandair – Island: 7
10. Norwegian Air Shuttle – Norveška: 7.1