Zdravstveni odgoj uveden je kao obvezni kurikulum u osnovne i srednje škole u Hrvatskoj odlukom ministra znanosti, obrazovanja i sporta Željka Jovanovića od 28. rujna 2012. godine. Odmah po uvođenju, na taj kurikulum kritički se osvrnula Hrvatska biskupska konferencija i dio hrvatske javnosti i time je počela rasprava koja je dobila zamah kada su Udruge Glas roditelja za djecu - GROZD i Reforma - udruga za promicanje etike, morala, obiteljskih vrijednosti i ljudskih prava početkom travnja podnijele prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti Odluke o uvođenju, praćenju i vrednovanju provedbe Kurikuluma zdravstvenog odgoja u osnovnim i srednjim školama s Ustavom i zakonom.
Ustavni sud ukinuo je pak 22. svibnja ove godine Kurikulum zdravstvenog odgoja i pokrenuo postupak za ocjenu njegove ustavnosti, što su poduprle udruge Grozd i Reforma, a premijer Zoran Milanović tada je rekao da će Vlada poštovati odluku, ali i najavio kako će se i dalje zauzimati da hrvatska djeca imaju zdravstveni odgoj.
Ustavni sud ocijenio je neprihvatljivim da stupanju na snagu propisa takvoga sadržaja i takve pravne snage nije prethodilo mišljenje vijeća roditelja, niti je u proces bilo uključeno Nacionalno vijeće za odgoj i obrazovanje, a upozorio je da nije bila provedena ni javna rasprava o sadržajima tog odgoja. U jednoglasno prihvaćenoj odluci Ustavnoga suda stoji da se sporan IV. modul o spolnoj i rodnoj ravnopravnosti te odgovornom spolnom ponašanju bavi 'u našem društvu još uvijek osjetljivim pitanjima'.
Ustavni sud odredio je da će se do donošenja drugog kurikuluma, u skladu s ustavnim i demokratskim načelima, predavati sadržaji zdravstvenog odgoja koji su se provodili do početka školske godine 2012./2013.
Nakon odluke Ustavnoga suda, Ministarstvo je 1. lipnja otvorilo javnu raspravu koja je zaključena 12. srpnja. Rasprava je vođena 'on line', održane su četiri tribine u velikim gradovima i sastanci sa zainteresiranim skupinama, a u raspravi su sudjelovale 254 odgojne ustanove te je primljeno 1967 primjedaba udruga i pojedinaca.
Nakon javne rasprave, Ministarstvo je predstavilo njezine rezultate te Plan i program Zdravstvenog odgoja i priručnike za nastavu koji su tiskani u 30 tisuća primjeraka i dostavljeni svim školama u tiskanom obliku i putem mrežnih stranica.
U tijeku je i druga, posljednja, godina eksperimentalne provedbe Kurikuluma građanskog odgoja i obrazovanja u 12 osnovnih i stručnih škola, a MZOS je pokrenuo i eksperimentalnu provedbu 25 novih strukovnih kurikuluma, te eksperimentalni program strukovnih gimnazija - tehničke, ekonomske i turističke.
Ministarstvo obrazovanja uvelo je elektroničke prijave i upise u srednje škole kako bi se osigurao jednostavan, transparentan i brzi upis u srednje škole bez nepotrebnih administrativnih poslova i dodatnih troškova za roditelje.
Početkom veljače ove godine osnovano je Nacionalno vijeće za odgoj i obrazovanje - stručno i strateško tijelo koje prati kvalitetu sustava predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj te predlaže mjere i aktivnosti razvoja i unaprjeđenja sustava školstva.
Vijeće obrazovne i odgojne 'vertikale' ima 15 članova, a njegova zadaća je provesti strateške reforme sustava predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja.
Na izmaku godine Ministarstvo je prvi put nagradilo učenike i učenice koji su osvojili odličja na međunarodnim olimpijadama znanja uz najavu da će to postati tradicija.