Što čini ljude sebičnima: mobiteli ili Facebook?

17.2.2012.
16:08
VOYO logo

Prema pisanju Huffington Posta, istraživači sa Sveučilišta u Marylandu, Robert H. Smith School of Business otkrili su da kada ljudi koriste ili razmišljaju o svojim telefonima da je manje vjerojatno da će sudjelovati u prosocijalnom ponašanju, odnosno ponašanju koje je "dobrovoljno usmjereno prema dobrobiti drugih ljudi ili društva u cjelini".

U ovom eksperimentu studenti su upitani koliko je vjerojatno da će volontirati u nekoj djelatnosti namijenjenoj dobrobiti drugih ljudi i to nakon korištenja Facebooka ili mobilnog telefona bez pristupa Facebooku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon tri minute, oni su upitani koliko je vjerojatno da se dobrovoljno prijave da volontiraju u nekoj humanitarnoj organizaciji. Sudionici koji su koristili svoje telefone su bili manje skloni da volontiraju od onih koji su neposredno prije pregledavati Facebook.

U prethodno provedenom testu ispitanici su izvijestili da se osjećaju više povezani s drugima kad koriste svoje mobilne telefone nego kada koristite Facebook.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Taj podatak povezan je s činjenicom da su ljudi manje skloni volontirati nakon korištenja njihovih mobitela i to je navelo znanstvenike na zaključak da postoji korelacija između razine povezanosti s drugima preko mobitela i spremnosti na volonterski rad. Drugim riječima, što smo više povezani s osjećajima drugih ljudi, to je manja vjerojatnost da ćemo volontirati.

"Mobitel izravno priziva osjećaj povezanosti s drugima, čime se ispunjava osnovna ljudska potreba pripadnosti", navodi se u istraživanju koje je objavljeno pod nazivom "Utjecaj mobilnih telefona na prosocijalno ponašanje".

Prethodni članci: arti-201201130441006 arti-201201200369006 arti-201111240498006 arti-201201100310006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo