arti-201002160361006O srpskoj momčadi u Formuli 1 pisali smo prije desetak dana s dosta nevjerice, ali san jednog srpskog tajkuna vrlo bi se lako mogao pretvoriti u realnost. Glavni junak ove priče zove se Zoran Stefanović, a njegova momčad Stefan GP.
Do početka nove sezone i starta prve utrke u Bahrainu ostalo je nešto više od dva tjedna, a stvari u Stefanu GP stoje ovako. Srpska momčad ima bolid koji je, s dijelom injženjera otkupila od Toyote. Radi se o bolidu TF110, koji je japanska momčad pripremala za ovu sezonu prije nego se povukla iz natjecanja.
Prvi vozač momčadi trebao bi biti Japanac Kazuki Nakajima, koji je vozio za Williams prošle godine, a pregovara se i sa bivšim prvakom Jacquesom Villeneuveom. Navodno!
'Bit ćemo u Bahrainu, ne kažem sigurno, ali očekujem to. Mislim da možemo računati na podršku Bernieja Ecclestonea jer ja se zaista trudim, radim, a ne samo pričam", izjavio je Stefanović u razgovoru za Dnevnik te dodao i par riječi o bolidu.
"Iskreno vjerujemo da je naš bolid dobar, to moram reći. S druge strane, nikada ne možeš biti siguran i stoga su dolazak na stazu i natjecanje naš prvi cilj", najavio je Stefanović, čiju ideju o srpskoj Formuli 1 navodno gura i premijer Mirko Cvetković.
Stefanović je u razgovoru za portal atutosport.com otkrio još neke pojedinosti. Bolid će biti u bojama Srbije (prevladavat će crvena), a njegov tim zasada ima 60 ljudi.
Kaže da tijekom ove godine ukupno planira zaposliti čak 180 ljuudi u svom timu, a baza momčadi bit će u Kölnu, u Srbiju tek jedan manji dio.
No, sve zanima, kako radi novi bolid.
"Naš bolid, Stefan 01, isproban je prvi puta prije neki dan. Mogu reći da radi besprijekorno, nije bilo niti najmanjeg problema i mogli smo ga izvesti na stazu odmah, ali još uvijek čekamo gume. Iz Bridgestonea smo dobili odgovor da oni trenutno opskrbljuju samo momčadi iz Formule 1, ali očekujemo pozitivan rasplet", objasnio je Stefanović.No, bez obzira na sav trud, Stefanu će biti teško ugurati se u ugledno društvo, jer je hajka velikih momčadi na male već počela. Ferrariju se nikako ne sviđa što je bivši predsjednik FIA-e, Max Mosley, prije povlačenja s tog mjesta, dao šansu malim momčadima, a otpisao velikane kao što su BMW i Toyota.
arti-201002250754006Unatoč svim problemima koji su Formulu 1 pogodili prošle godine, broj momčadi ove se sezone povećao s 10 na 13, a najveći je problem što dva novaka, španjolski Campos i američki USF 1, već i prije prve utrke imaju velike financijske probleme. Pitanje je uopće hoće li nastupiti na prvoj utrci.
U situaciji kad je Ferrari zbog svega navedenog pokrenuo rat protiv 'malih', teško je očekivati da će Stefan 01 dobiti priliku već ove godine.