građansko društvo? /

Školarci ne znaju razlikovati demokraciju i totalitarizam!

Image
Foto: RTL

Zapanjujuće jest da čak 54 posto ispitanih vjeruje da je građanin 'osoba koja živi u gradu', a petina smatra kako 'imati građanske vrline' znači 'ponašati se civilizirano'.

3.12.2013.
9:22
RTL
VOYO logo

Istraživanje provedeno među učenicima viših razreda osnovne te prvog i drugog razreda srednje škole, koji su zadnjih godinu dana eksperimentalno bili uključeni u program građanskog odgoja u školama, samo su pokazali kako se djecu već odavno trebalo educirati i informirati o njihovim pravima i ulozi u društvu.

Naime, svaki četvrti učenik 7. i 8. razreda misli da je uloga građanina briga za osobne interese. Polovica ih ne zna da je glavna uloga Vlade provođenje zakona. Za njih je Vlada tu da donosi zakone (33 posto), odnosno da nadzire rad Sabora (9 posto) ili predsjednika države (7 posto), prenosi Jutarnji list.

Zapanjujuće jest da čak 54 posto ispitanih vjeruje da je građanin 'osoba koja živi u gradu', a petina smatra kako 'imati građanske vrline' znači 'ponašati se civilizirano'.

"Netko mora odgovarati za to što je mladu generaciju ostavio lišenu stavova o demokratskom društvu. To samo pokazuje da smo građanski odgoj u škole trebali uvesti prije 20 godina", kazala je Vedrana Spajić Vrkaš iz Istraživačko-obrazovnog centra za ljudska prava i demokratsko građanstvo Filozofskog fakulteta u Zagrebu, te suautorice kurikuluma građanskog odgoja i obrazovanja za Jutarnji.

Današnji školarci ne znaju razliku između totalitarne, diktatorske ili demokratske zemlje, a za 25 posto učenika favoriziranje svoje kulture znak je - pluralizma.

Rezultati će u cijelosti biti objavljeni ovih dana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo