Ljetna sniženja su pri kraju, a trgovine su spustile cijene svojoj staroj kolekciji od 20 do 50 posto, iako se može naći i ekstremnijih. Unatoč tome što su bombastični oglasi posvuda, gužve nema. Kad trgovci uspoređuju ovu i prošlu godinu, nisu presretni.
Nevoljko govore i kako prodaja tijekom ljetnih sniženja nije bolja negoli ostatak godine.
U borbi za svakog kupca, trgovci se snalaze na sve moguće načine. Neki dižu cijene neposredno prije sezonskih sniženja pa ih onda spuste. Proizvod je tako samo naizgled jeftiniji, a trgovac tom nemoralnom dosjetkom nije prekršio zakon.
"Sve je u skladu sa zakonom jer u zakonu se ne navodi koliku trgovac može imati maržu. Marža nije propisana. Naprimjer, miš za kompjutor može kod mene koštati 100 kuna, a kod vas u trgovini isti takav miš može koštati petsto kuna", pojašnjava Igor Vujović iz Društva za zaštitu potrošača Hrvatske.
Pojedini kupci znaju se iznenaditi jer cijena na proizvodu nije ista kao ona na blagajni. Bolji poznavatelji trgovačkog asortimana nerijetko među sniženom robom mogu zateći i onu staru nekoliko sezona.
"To je zakonito. O moralnoj i etičnoj strani sad nećemo, ali po zakonu od mora navesti točno kolika je cijena bila prije i kolika je za vrijeme te akcije, rasprodaje ili sezonskog sniženja", dodao je Vujović.
Cijene nisu regulirane zakonom ili kako se popularno može čuti - vlada zakon slobodnog tržišta. Na kupcu je da prati i ne nasjedne na potencijalno lažna sniženja.