Rezultati koji su dio istraživanja GfK ShoppingMonitora na uzoroku od 906 ispitanika zaduženih za kupnju robe široke potrošnje u svojim kućanstvima pokazuju navike potrošnje među hrvatskim građanima.
Mjesečno se u prosjeku izdvaja 1.950 kn. najviše u Dalmaciji – 2.640 kn, a najmanje u Slavoniji – 1.320 kn.
Nešto više od polovice iznosa (53%) potroši se na svježu hranu koja uključuje voće, povrće, meso/ribu, pekarske proizvode. Gotovo svi (91%) tjedno odlaze u manje kupnje, dok 24% na tjednoj bazi obavi i veću kupnju. Polovica hrvatskih građana (53%) radi popis potrebnih namirnica prije odlaska u trgovinu.
Skoro tri četvrtine kupnje plati se gotovinom, a 28% nekom vrstom kartica, bilo debitnim ili kreditnim. Svaki drugi građanin Hrvatske (47%) vrlo često u kupnju odlazi automobilom, 25% koristi automobil samo ponekad kada ide u velike kupnje.
Nivo cijena nam, kao naciji, postaje sve važniji faktor: svaki četvrti građanin trgovinu bira na osnovi cijena, a zamjećuje se i značajan porast u broju onih koji na tjednoj bazi odlaze u potragu za sniženjima – 28% (u odnosu na 2011. godine – 14%).
Raste i broj onih koji barem povremeno kupuju proizvode trgovačkih marki – 83%, dok ih 24% kupuje redovito. Usporedbe radi, 2007. godine redovito je trgovačke marke kupovalo samo 9% hrvatskih građana.
Uz prodaju trgovačkih marki, raste i broj onih koji se o akcijama i promocijama informiraju iz letaka dobivenih poštom – njih 75 posto , dok je 2009. godine za informiranje letke koristilo njih 66%.
U odnosu na 2007. udvostručio se i broj onih koji, ne samo da čitaju letke, nego i kupuju na osnovi njih: 2012.-33 posto, 2007.- 15 posto.
Kupci se ugodnije osjećaju u već poznatom ambijentu (53% zbunjuje novi raspored u trgovini), dok je kod 87% kupaca važna jednostavna orijentacija u trgovini.