ŠTO I KAKO SE KUPUJE? /

Saznajte koje su potrošačke navike u Hrvata!

Image
Foto: RTL

Prosječni hrvatski kupac robe široke potrošnje za kupnju mjesečno izdvaja oko 2.000 kuna, shopping najčeše obavlja automobilom te mu je cijena vrlo bitna. Udvostručio se broj onih koji odlaze u potragu za sniženjima.

15.5.2013.
13:51
RTL
VOYO logo

Rezultati koji su dio istraživanja GfK ShoppingMonitora na uzoroku od 906 ispitanika zaduženih za kupnju robe široke potrošnje u svojim kućanstvima pokazuju navike potrošnje među hrvatskim građanima.

Mjesečno se u prosjeku izdvaja 1.950 kn. najviše u Dalmaciji – 2.640 kn, a najmanje u Slavoniji – 1.320 kn.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nešto više od polovice iznosa (53%) potroši se na svježu hranu koja uključuje voće, povrće, meso/ribu, pekarske proizvode. Gotovo svi (91%) tjedno odlaze u manje kupnje, dok  24% na tjednoj bazi obavi i veću kupnju. Polovica hrvatskih građana (53%) radi popis potrebnih namirnica prije odlaska u trgovinu.

Skoro tri četvrtine kupnje plati se gotovinom, a 28% nekom vrstom kartica, bilo debitnim ili kreditnim. Svaki drugi građanin Hrvatske (47%) vrlo često u kupnju odlazi automobilom, 25% koristi automobil samo ponekad kada ide u velike kupnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nivo cijena nam, kao naciji, postaje sve važniji faktor:  svaki četvrti građanin trgovinu bira na osnovi cijena, a zamjećuje se i značajan porast u broju onih koji na tjednoj bazi odlaze u potragu za sniženjima – 28% (u odnosu na 2011. godine – 14%).

Image
Foto: RTL

Raste i broj onih koji barem povremeno kupuju proizvode trgovačkih marki – 83%, dok ih 24% kupuje redovito. Usporedbe radi, 2007. godine redovito je trgovačke marke kupovalo samo 9% hrvatskih građana.

Uz prodaju trgovačkih marki, raste i broj onih koji se o akcijama i promocijama informiraju iz letaka dobivenih poštom – njih 75 posto , dok je 2009. godine za informiranje letke koristilo njih 66%.

U odnosu na 2007. udvostručio se i broj onih koji, ne samo da čitaju letke, nego i kupuju na osnovi njih: 2012.-33 posto, 2007.- 15 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kupci se ugodnije osjećaju u već poznatom ambijentu (53% zbunjuje novi raspored u trgovini), dok je kod 87% kupaca važna jednostavna orijentacija u trgovini.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo