Kopilot AndreasLubitz zaključao se u pilotsku kabinu i namjerno zrakoplov s 144-ero putnika i kolegama iz posade usmjerio prema planini. Svi su odmah posumnjali na terorizam.
"Ne mogu reći ništa više o kopilotu. Provjerili smo povezanost svih putnike i svih članova posade s terorizmom i te povezanosti nema", kazao je njemački ministar unutarnjih poslova ThomasdeMaiziere.
"Ne znam njegovu etničku pripadnost, njemački je državljanin i to je sve. Nije bilo nikakvih naznaka da je terrorist. Apsolutno nikakvih", tvrdi tužitelj iz Marseillea BriceRobin.
VIŠE O TEMI:
- Tko je Andres Lubitz, čovjek koji je ubio 150 ljudi?
- Kopilot svjesno zabio avion Germanwingsa u planinu i ubio 150 ljudi!
- Oglasili se Lufthansini čelnici: 'Svoje osoblje biramo jako, jako pažljivo'
Odmah nakon što je otkriven identitet kopilota, jake policijske snage stacionirale su se ispred Lubitzove obiteljske kuće u Montbauru. On je tamo živio s roditeljima.
Njegovi prijatelji iz aerokluba šokirani su.
"Bio je vrlo smiren i odgovoran čovjek, odnosno mogu reći, ponašao se odgovorno dok je bio ovdje", rekao je poznanik KlausRadke.
"Činio se vrlo sretan kad je dobio posao. Prije je prošao trogodišnju obuku u Sjedinjenim Državama. Kad smo se vidjeli, razgovarali smo o tome i bio je uistinu veseo što je dogurao tako daleko", uvjerava susjed PeterRueckner.
Kopilot masovni ubojica - prošao je sve redovite psihološke testove i nije pokazivao nikakve znakove da će se odlučiti na rušenje zrakoplova. Psihijatrica Zavoda za zrakoplovnu medicinu provela je stotine takvih ispitivanja. Standardno, kod pilota koji pokazuju znakove depresije provode se i posebni intervjui.
"Onda se još malo dublje uđe u problematiku, vidi se i kroz ponašanje pilota i kroz njegove reakcije, a kod testova sposobnosti se vidi je li on nervozan", objašnjava JadrankaSekula Golubiček iz Zavoda za zrakoplovnu medicinu.
Odmah nakon završene škole letenja Lubitz je u rujnu 2013. zaposlen u Germanwingsu. Iza sebe ima tek 630 sati leta. Upravo taj broj sati dopustio mu je da u konačnici ostane sam u kokpitu.
"Ako je imao 630 sati na tipu, on je završio s obukom, jer da nije morao bi biti još jedan kopilot koji ga pokriva", tvrdi šef školstva, Zavoda za Aeronautiku, IvanGmaz.
Policija od jutra kopa po svakom detalju Lubitzova privatnog života - zasad nema nijednog traga koji bi mogao otkriti misterij što ga je natjeralo da svjesno zabije zrakoplov u planinu.