Ovaj istrunuli rasvjetni stup srušio se na autocesti A3 kod
Okučana prije tri tjedna. Čistom slučajnošću pao je na travu, a
ne na kolnik. No HAC je ubrzo shvatio da ima daleko veći
problem.
Nakon incidenta u Okučanima, u HAC-ONC-u su odlučili pregledati i
ostale rasvjetne stupove, i zaključili ih je čak 138 u potpuno
kritičnom stanju.
Njihova analiza, koju RTL objavljuje zbog sigurnosti vozača -
pokazala je da na cestu svakog trenutka zbog dotrajalosti može
pasti 46 stupova kod čvora Jankomir, 47 kod Lučkog, 18 kod
Buzina, i 27 kod odmorišta Plitvice. Stručnjaci kažu – unutarnje
hrđanje stupova posljedica je očitog nemara u održavanju.
"Ta korozija je izuzetno opasna jer je teško je uočiti izvana, a
većinom nastaje zbog propusta u montaži, pa se stupovi pune vodom
i zbog toga nastaje brza i pojačana korozija. Naravno da je bio
problem nadzora, stupovi se moraju kontrolirati i mora se znati
pune li se ti stupovi vodom ili ne", izjavio je
GoranHusinec, stalni sudski
vještak.
U HAC-ovoj tvrtki zaduženoj za održavanje kažu da se svi stupovi
cestovne rasvjete redovito pregledavaju jednom na godinu, a da je
to učinjeno i s onim kod Okučana. Pa kako onda nije primijećeno
da stupovi nagriza hrđa?
Problem predmetnog stupa je unutarnja korozija, koju nije moguće
detektirati tijekom redovnog pregleda propisanog Standardom
redovnog održavanja autocesta. U konkretnom slučaju radi se o
stupovima cestovne rasvjete koji su stari oko 30 godina te ih je
bilo potrebno zamijeniti već prije nekoliko godina. Dio stupova
je već zamijenjen.
No RTL-ovi izvori, upućeni u zbivanja u
Hrvatskim autocestama – tvrde da je unutarnje prohrđavanje
stupova lako ustanoviti, osobito posebnim uređajem koji HAC-ONC
posjeduje, ali očito ne koristi. Za evidentne propuste u
održavanju šef sindikata krivi političko kadroviranje.
"Način imenovanja rukovodećih ljudi po principu politike zapravo
nam dovodi ljude koji stalno uče taj posao. Važno je promptno
reagirati. Znači sigurnost korisnika je na prvom mjestu, i sve
treba biti podređeno tome, i ona nema svoju cijenu", kazao je
MijatStanić, predsjednik
Nezavisnog cestarskog sindikata.
Na to, čini se, iznova treba podsjetiti odgovorne u Hrvatskim
autocestama, koje se još oporavljaju od afere s napuklim
šahtovima povezanim s lančanim sudarom u tunelu Plasina prošle
godine.
Novi skandal u Hrvatskim autocestama! Nakon letećih šahtova,vozačima prijete truli rasvjetni stupovi od kojih se jedan već srušio na A3 kod Okučana. RTL-ov Ivan Vrdoljak otkriva uznemirujuće dopise o problemu na koje odgovorni, za razliku od stručnjaka, odmahuju rukom.