Kad se u vrijeme blagdana građani nađu u ovoj prostoriji - pod
bor uglavnom žele samo jedno - doći na red. 14 šaltera nije
dovoljno da spriječi višesatno čekanje za razne potvrde i
dokumente.
Vlada je obećala da kraj ovim mukama počinje 1. siječnja s
projektom e-građani koji je trebao omogućiti da građani poslove s
državom obavljaju elektroničkim putem.
"Nažalost ćemo morati još malo pričekati - cijeli projekt je
gotov, no imali smo problema s financijskim sredtvima, vi znate
da smo ove godine imali veliki deficit i falilo nam je novaca i
nadam se da ćemo sad od siječnja imati te novce u novom proračunu
i da ćemo krenuti s tim projektom što znači da bismo e-građanina
mogli imati do proljeća u početnoj funkciji", kazala je
potpredsjednica Vlade Milanka Opačić.
Neslužbeno, nedostaje oko 10 milijuna kuna. Ipak, nešto se i
napravilo - Ministarstvo socijalne skrbi zna sve o svojim
korisnicima, a nakon nove godine kreće se s novim poreznim
obrascem.
Složile su se baze podataka, a traje javna rasprava i o nacrtu
Zakona o državnoj innformacijskoj infrastrukturi.
"Prema tom zakonu je definirano da javna uprav sve informacije
koje se tiču građana koje se nalaze u javnim registrima - dužna
je po službenoj dužnosti pribavit, a ne da ih građani nose okolo
", ističe pomoćnik ministra uprave Darko Parić.
To zvuči dobro, ali nestanak gužvi pred šalterima još nema datum.
Novi rok za početak promjena koje će olakšati građanima život -
sad je proljeće.
Izlazak iz krize omogućit će jedino reforme koje Vlada na polovini mandata tek planira. Jedna od njih je i e-uprava, odnosno što više usluga za građane na internetu. No, unatoč obećanju da projekt e-građanin koji bi ih ujedinio na jednom mjestu zaživjeti 1.siječnja RTL otkriva da se to neće dogoditi.