"Evo, ja dok sam tulumario po Lapu i Kulušiću, ovaj ovdje naspavani štreberko je sam učio replike Pometa Trpeze…", govorio je jedan, a drugi uzvraćao da "on o sebi govori da je veliki glumac i umjetnik, talentiran čovjek, međutim to je jedan običan pijani klošar".
Govorili su tako glumci u ulogama predsjednika i premijera promovirajući novu kazališnu predstavu na Markovu trgu, predstavu koja se trebala dogoditi da prvi put vidimo predsjednika i premijera koji surađuju. "Tvrda kohabitacija" na kazališnim daskama stavlja u zaglavljeni lift, a onda i druge bizarne situacije, dvojicu u javnosti možda najprisutnijih stvarnih likova, čiji je odnos, barem u fikciji, morao evoluirati.
"Jer su situacije u kojima se oni nalaze totalno apsurdne, tako da smo imali slobodu ne ići ni u kakvu imitaciju. Ima tu scena s presicom u sadašnjosti, ali sve stvari koje se u prošlosti događaju su van komfor zone i njih i nas", kaže Domagoj Ivanković, glumac u ulozi Zorana Milanovića.
Domagoj Janković koji je utjelovio Andreja Plenkovića kaže pak da bi mogućnost suradnje trebao biti smisao predstave, "kako se nalaze zajedno u problemima, onda se ipak nalaze u situaciji da moraju surađivati. Nije da se samo odbijaju".
Predstavu koja će tek krenuti na turneju diljem zemlje autori i jesu osmislili da ne zauzima ničiju stranu, nego da, kad ne ide u stvarnosti, pokaže da mogu biti prijatelji.
"Daje poruku jednog prijateljskog odnosa koji im na kraju u predstavi i donosi pozitivne rezultate, pa u tom smislu možda navodi da bi se isto moglo dogoditi i u stvarnosti", kaže koautor predstave Vid Barić.
Ali u stvarnosti si više ni ruku ne pruže. Kako se zorno vidjeli na dočeku Rafalea, predsjednik Sabora služi im kao tampon zona, njih dvojica niti da bi se pogledali. A kad onda, naravno, izostaju i "sučeljavanja", Alejuandro Buendija, odnosno Saša Antić, mora preuzeti posao u istoimenoj pjesmi.
Pa tako Zoka Pravda repa, "kad vidim tebe, Njonju i Banu u državnom stanu, k'o majmun kojem daješ bananu, k'o da mi neko stavlja sol na ranu…", a Just Plenk uzvraća s "po cijele dane ništa ne radiš, sve oko sebe samo gadiš, sve nas prcaš dok lagano šmrcaš, ovlasti sitne, ne radiš stvari bitne…" Zajedno zato zakucavaju u refrenu, "rugamo se naciji, u tvrdoj smo kohabitaciji, skupa bili smo u diplomaciji, iz istog jata, dva brata, koja nisu vidjela rata."
"Saša Antić jako dobro zna da psovanje i grube riječi nisu kreativnost, nisu ono što privlači publiku. On je napravio lijepu pjesmu, a oni nama baš ne rade tako lijepu priču svaki dan, u toj tvrdoj kohabitaciji koja je pretvrda za bilo kakvu pristojnu komunikaciju", kaže Krešimir Macan, izborni komentator RTL-a.
Koliko je tema inspirativna govore i internet memovi koji se pojavljuju praktički svakog dana, a o tome svjedoči i dugogodišnji novinar Večernjaka Tomislav Krasnec koji je u jeku kampanje dovršio "Neprijatelje iz čista mira", paralelnu biografiju Milanovića i Plenkovića. S više od 50 sugovornika izanalizirao je svaki segment odnosa i njihovih karaktera, od djetinjstva naovamo, smještajući ih, među ostalim, i u isti razred u kojem bi Plenković sjedio u prvoj klupi i sve znao, kao i Milanović, jednako istaknut i prepoznat, samo što bi on zauzeo zadnju klupu.
"Milanović nekako ne može podnijeti zašto je ovaj iz prve klupe najvažniji član našeg društva, zašto on koji ima sve kao i taj štreber iz prve klupe - samo još ima i autentičnu, originalnu crtu ili za sebe misli da može smislit tri originalne misli ili tri skleka više nego ovaj prvi napraviti - zašto on nije glavni u razredu", tumači Krasnec.
I takav destruktivni odnos, pun netrpeljivosti i uvreda, zauzeo je važno mjesto u domaćoj pop kulturi. "Te njihove akcije moraju izazvati neku reakciju, a reakcija javnosti je da ipak smatraju da bi trebali raditi svoj posao i ne svađati se javno, i ne nas sve skupa, da ne kažem, zaje**ati", zaključuje Macan.
Pa ako obojica pročitaju paralelnu biografiju, pogledaju predstavu ili, jednostavno, stave "Sučeljavanje" na repeat, možda jedan drugoga ili samog sebe ugledaju u nekom drugom svjetlu. Ili možda čekaju film.