'TREBA IMATI ČELIČNE ŽIVCE' /

Obišli smo kritične točke u Zagrebu. Stručnjak objasnio u čemu je problem

Do nekih boljih vremena trebamo se dakle naviknuti na život u automobilu

Borko Brunović

Borko Brunović

Reporter koji prati vanjsku politiku, uživa u reportažama i "bizarnim" pričama

10.10.2024.
6:13
VOYO logo

Legendarni gradonačelnik Holjavac mirno stoji, no da vidi zagrebački promet i on bi bio nervozan. Odlazak autom na posao - postao je ulazak u svijet Mad Maxa. A vožnja borba za goli život. Nesnosne gužve i rano ujutro i kasno poslijepodne. Kolone, čekanje i nervoza - svakodnevica su Zagrepčana.

"Katastrofa je, pogotovo onaj dio Vukovarske je užasan. Baš katastrofa? Da katastrofa. Treba imati čelične živce? Tako je", žali se Jagoda iz Zagreba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ima li gužvi? Ne samo da sam ih primijetio nego sam se zbog toga odselio iz Zagreba?", potvrđuje Jakov koji je iz Zagreba pobjegao.

Image
KAKO TO? /

Gužve u Zagrebu jutros su se otele kontroli. Čitateljica: 'Potpuni kolaps prometa!'

Image
KAKO TO? /

Gužve u Zagrebu jutros su se otele kontroli. Čitateljica: 'Potpuni kolaps prometa!'

Kritične točke u Zagrebu

U patrolu Zagrebom krećemo u društvu prometnog stručnjaka Marka Ševrovića. Prolazimo brojne kritične točke i dolazimo na jednu novu u samom središtu grada…Obnova tramvajske pruge na jednom od najprometnijih križanja u Zagrebu očekivano izaziva kaos. Zašto su radovi krenuli usred tjedna, a ne primjerice vikendom ili još bolje ljeti – e to nikome nije jasno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nisu problem radovi već kako se oni obavljaju, upozorava naš suputnik. Na ovom gradilištu nisu od cjelodnevnog posla. Radi samo jedna smjena i sve je blokirano čak i kad radovi miruju.

"Sada imate situaciju, nije još ni četiri sata, a na gradilištu nemate nikog. To je onaj problem koji mi kao "prometaši" stalno upozoravamo. Znači nije problem, može se raditi, treba se raditi, ali kad na gradilištu nema nikoga – treba ukloniti znakove, treba pustiti promet da on može funkcionirati", upozorava prometni stručnjak Marko Ševrović.

Alternativni pravci i autobusne linije

A treba i osigurati alternativne pravce i nove autobusne linije, dodaje. Koordinacija radova nije Zagrebu jača strana pa se bespotrebno stvaraju dodatne gužve.

"Kompletno je promijenjena regulacija na semaforu, ali je signalni plan ostao isti". Dakle to nije trebalo tako biti? "Apsolutno ne, taj semafor ako nije promijenjen signalni plan mi ćemo sad vidjeti da imamo zabranjene smjerove, a ti zabranjeni smjerovi i dalje svijetle kao da smiješ tamo ići", kritičan je Ševrović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vozimo se do Zelenog vala koji povezuje istok i zapad Zagreba. Gužve su ovdje stalne. I dok Zagrepčani za sve svoje prometne nedaće krive gradsku vlast, gradonačelnik odgovara brojkama.

"Ono što je činjenica je da je u zadnje četiri godine 40.000 novih automobila registrirano u Zagrebu", kaže gradonačelnik Tomislav Tomašević.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I zaista, statistika to potvrđuje. U osam godina broj registriranih vozila u Zagrebu se povećao za gotovo 30 posto, ne računajući Zagrebačku županiju odakle vozila opet završe u glavnom gradu. 2015. u Zagrebu bilo je gotovo 350 tisuća vozila. 5 godina kasnije gotovo 400 tisuća dok se prošle godine brojka popela na 437 tisuća. Gradske prometnice pucaju po šavovima i jedino je rješenje ulaganje u bolji i točniji javni prijevoz. Od tramvaja do vlakova. Zagreb tu treba pomoć države, kao i drugi veći gradovi….

"Koliko god grad Zagreb bio velik, i Split i veliki gradovi u Hrvatskoj, oni nemaju dovoljno sredstava da ozbiljno uhvate u koštac s tim problemom. Ne samo novaca nego nemaju ni administrativne ovlasti. Tu prvenstveno mislim na to da grad Zagreb ne može natjerati HŽ da funkcionira kako bi on trebao za gradski promet", zaključuje Ševrović.

Do nekih boljih vremena trebamo se dakle naviknuti na život u automobilu.

POGLEDAJTE VIDEO: Krkljanac u Zagrebu! Vozila jedva da se kreću po mokrim kolnicima

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Otkucaji srca
NOVA SERIJA
VOYO logo