NEMA STAJANJA /

Još dvije godine i gužve na autocestama odlaze u povijest! Novi sustav čuva živce

RTL-ova Marina Brcković razgovarala je s Hrvojem Dorčićem, voditeljem projekta novog sustava naplate cestarine u HAC-u

24.9.2024.
19:33
VOYO logo

Naplatne kućice odlaze u povijest, za dvije godine stiže novi način naplate cestarina u cijeloj Hrvatskoj. Beskontaktno će se plaćati kod sva tri koncesionara HAC-a, Bina Istre i Autoceste Zagreb-Macelj. Slijedi postavljanje portala i kamera.

RTL-ova reporterka Marina Brcković razgovarala je s Hrvojem Dorčićem, voditeljem projekta novog sustava naplate cestarine u HAC-u.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prve naplatne kućice počet će se rušiti krajem 2026. godine, ali neće sve odjednom već postepeno. Probna faza bit će u ljetnim mjesecima prije toga i trajat će četiri mjeseca i tada će na snazi biti oba sustava.

Image
OBJAVLJENA ANIMACIJA /

Pogledajte kako će izgledati novi sustav naplate cestarina

Image
OBJAVLJENA ANIMACIJA /

Pogledajte kako će izgledati novi sustav naplate cestarina

"Cilj je da sustav bude dostupan korisnicima i da bude jednostavan. Ono što će biti drugačije je da će vozači moći plaćati putem ENC uređaja ili automatskim prepoznavanjem tablica", rekao je Dorčić i naglasio da će se ti korisnici prije toga morati registrirati,

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Važno je napomenuti je da se vozači neće morati zaustavljati bez obzira na koju se opciju odlučili. Lokacije na kojima će se moći registrirati su web portali, prodajna mjesta HAC-a i koncesionara, mobilna aplikacija, benzinske postaje i stanice na tehnički pregled, Ako ne iskoriste ni jednu od tih opcija, uvijek će to moći učiniti na jednoj od 140 staza za brzu registraciju.

"Što se tiče stranaca jedna od mogućnosti registracije je preko web stranice gdje će, vrlo anonimno moći dati samo podatak o svojoj bankovnoj kartici i tablici vozila. Na vrijeme ćemo obavijestiti kako bi se svi na vrijeme organizirali", kaže Dorčić. Ovakav sustav ima još Portugal, Italija i Francuska.

"Kapacitet prolaska s klasičnom naplatom, s brkljom i blagajnicima, trenutno je 200 vozila u satu, s ENC-om je 600 vozila dok u "multiline free flowu" govorimo o 3000 vozila što se izjednačava s propusnom moći ceste. Za dvije godine na naplatnim postajama više neće biti gužvi", zaključio je Dorčić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo