Ovih se dana saznalo da su za predsjednika, premijera, ministra unutarnjih poslova i predsjednika Sabora u tišini kupljeni bijesni auti. Po cijeni od 800 000 kuna. O vozilima koje su kupili na naš račun ništa nismo znali više od godinu dana. I logično je da si ljudi u Hrvatskoj postavljaju pitanje: pa dobro trebaju li im u teško doba pandemije i inflacije baš najjači auti? Logično je i da si postavljamo pitanje: je li primjereno da Plenković u Egiptu priča o vlakovima na baterije, a cijelo se vrijeme vozi u dizel automobilu? Jer, sva su četiri bijesna auta, naravno dizelaši. Naš Matija Mlinarić sjeo je danas u Audi A8 kakve smo kupili našim političarima. I nije to obično sjedenje. Sjedala su naime masažna.
Premijer, predsjednik države, predsjednik Sabora i ministar vanjskih poslova - četvorica veličanstvenih koji ne voze baš bilo što. Kruzaju ni manje ni više nego Audijima a8 L 50 TDI quattro. Ne bi mi bili mi da nismo otišli do prvog salona provjeriti u što su se to zaljubili naši političari.
Da ste premijer ili predsjednik države i vi biste mogli uživati u komforu koji pruža vozilo vrijedno između 1 200 000 i 1 600 000 kuna. Za ovaj luksuz, naši su državnici ipak potrošili manje, za jedno malo rabljeno vozilo izdvojili su više od 800 000 kuna. Vozila su stigla lani, ali eto, neki stvari se tek sad doznaju. Zanimljivo, riječ je o dizelašima, a prije samo dva tjedna premijer Plenković je bio na klimatskom summitu u Egiptu gdje je uvjeravao okupljene da se Hrvatska okreće obnovljivim izvorima energije.
"Hrvati su uistinu postali svjesni potrebe ublažavanja klimatskih potreba. Više od 80 posto smatra da treba djelovati kako bismo spriječili štetne posljedice za ljude i okoliš.", rekao je Andrej Plenković.
No, neki izgleda ipak spadaju u onih 20 posto. Zbog nabavke automobila kritizira ga i Mirela Holy.
"Vidimo da je premijer ustvari nevjerodostojan i nekonzistentan čim je odlučio prije godinu dana nabaviti automobile, a sada se hvali s dobrim rezultatima Hrvatske u smislu borbe s klimatskim promjenama.", kaže bivša saborska zastupnica Mirela Holy.
Za razliku od Mercedesa kojim se većinu vremena vozi predsjednik Milanović, novi Audiji nisu blindirani. Da jesu, umjesto 800 tisuća kuna koštali bi nas više od 5 milijardi kuna. Ako pitamo stručnjaka za sigurnost, vozila za visoko štićene osobe ne moraju nužno biti blindirana. Vozni park se, tvrdi, mora obnavljati, no sve bi se to trebalo raditi transparentnije.
"Ono što mi se čini problematičnim je to što MUP nema jasne kriterije kada se ta vozila obnavljaju. Ne znam, nakon koliko prijeđenih kilometara, nakon određenih godina - kada bi se znalo da vozila dolaze na obnovu. Ovako uvijek se može sumnjati na neku političku intervenciju ili nečiju želju da se netko vozi u boljem skupocjenijem vozilu", rekao nam je Željko Cvrtila, stručnjak za sigurnost.
Iste smo dvojbe imali već puno puta, za svake Vlade. Sjetimo se ne tako daleke 2014. godine, kada je novi Audi trebao dobiti bivši ministar Jovanović. Nije da naši političari nikad ne sjednu u javni prijevoz. Predsjednik se pred kamerama vozio u vlaku, bivši ministar Ćorić se u tjednu mobilnosti vozio tramvajem, a neki su ministri čak i pješačili do Markovog trga. U novije vrijeme svi pamtimo i gradonačelnika Tomaševića na biciklu. Skandinavcima, u koje se nastojimo ugledati, to je normalno. Bivša saborska zastupnica Holy, ipak smatra da štićenim osobama nije mjesto u javnom prijevozu.
"Ja ne smatram da štićene osobe, a ovdje se radi o premijeru, predsjedniku države, sabora trebaju se voziti u javnom prijevozu zato što je to jako veliki izazov za osobe koje ih štite, ali u svakom slučaju bi trebali svojim primjerom pokazivati da su svjesni trenutka, svoje odgovornosti i inzistirati na tome da se nabavljaju ekološki prihvatljiva vozila, odnosno električni automobili."
A vidjeti hrvatskog predsjednika ili premijera u takvom vozilu zvuči kao nešto iz filma znanstvene fantastike…jer nema auta do luksuznog njemačkog dizelaša. Barem za Hrvate.