'IDU U SVJESNI TROŠAK' / Agresivni Apple zbog loga s jabukom tužio švicarske voćare i Beatlesa. Čija jabuka je iduća?

Prije Muska i Zuckerberga bio je Steve Jobs čiji Apple danas maltretira švicarske voćare. Organizaciju staru 111 godina, koja proizvodi voće, pokušavaju nagovoriti da promjene svoj logo. Iako je njihova odgrižena jabuka, a švicarski crvena jabuka s križem. Ali Apple sada misli da imaju pravo na svaku sliku bilokakve jabuke. Njihova agresija ide toliko daleko da su jednom tužili tvrtku koja je imala logo kruške

22.6.2023.
22:56
VOYO logo

Eva joj nije mogla odoljeti, a gdje ju je to dovelo? Priča je i ovoga puta o zabranjenom voću.

Apple želi pravnom bitkom natjerati 111 godina staru švicarsku voćarsku tvrtku da promijeni svoj logo, a riječ je najobičnijoj jabuci.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Jabuka je potekla iz raja", rekao je proizvođač jabuka Željko Ledinski.

Pokušali su još 2017. godine, a sada su se žalili na odluku jer je švicarski sud rekao da mogu imati prava koja se odnose samo na neke od proizvoda, dok su jabuke u javnoj domeni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ledinski je rekao da su jabuke voće koje se uzgaja u cijelome svijetu.

Image
DARIAN ŠKARICA /

Apple izbacio nove 3D naočale, stručnjak objasnio što one mogu: 'Nazovete prijatelja, a hologram se pojavi pored vas'

Image
DARIAN ŠKARICA /

Apple izbacio nove 3D naočale, stručnjak objasnio što one mogu: 'Nazovete prijatelja, a hologram se pojavi pored vas'

"Tako da sumnjam da bi netko dozvolio da privatizira ime jabuke, a još nije ni proizvođač, nego ih samo koristi za svoje marketinške fore", dodao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Još najbolje da jabuke nisu u javnoj domeni. Da primjerice proizvođači jabuka na svoje pakiranje moraju staviti krušku zbog znaka na laptopu ili mobitelu.

"Mislim da to kod nas neće doći, ali u slučaju da bi došlo ne samo ja, nego svi voćari bi bili protiv toga", poručio je Ledinski.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Apple stalno radi ovako sulude stvari, u tri je godine podnio više prigovora na zaštitni znak nego Amazon, Google, Microsoft i Facebook zajedno. Zašto?

Glavni urednik Bug.hr-a Dragan Petric kazao je da bi se rijetko koja kompanija usudila raditi takvo što.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Pokretati tužbe koju će izgubiti, koje djeluju suludo već na prvu. Ali Apple je jednostavno toliko velik i tako je zaštitnički orijentiran prema svome brendu i spremni su sve napraviti da naprosto da zastraše druge", pojasnio je Petric.

Ali imamo mi i domaćeg konja za tu trku. Imamo mi i svog, hrvatskog Stevea. Vlasnika zagrebačke Jabuke, one sada već zatvorene. Plakat s otvaranja Jabuke 70-ih napravio je Boris Bučan. Ta se jabuka mijenjala godinama, ali isto su na kraju zaštitili zadnji izgled koji je imala, kao i ime kluba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zato su i govorili da postoje četiri jabuke koje su promijenile svijet - Evina, Newtonova, Jobsova i zagrebačka.

"Oni vjerojatno neće dobiti te sporove. Idu u svjesni trošak, ali žele obeshrabriti druge da se šlepaju na Apple". zaključio je Petric.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Šiza je počela kad su Beatlesi na sudu dokazivali da je ime Apple zapravo ukradeno od njihove glazbene tvrtke Apple corps.

Je li sljedeća Crvena jabuka, TV jabuka, ili New York - velika jabuka? Što ćemo ako Apple pokrene tužbe zbog Biblije?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo