U subotu ujutro za vrijeme vožnje u Zagrebu se zapalio automobil. Prizore velike buktinje koja je zahvatila BMW šokirala je prolaznike i vozače na Heinzlovoj ulici. Vatrogasci su brzo stigli, ugasili požar te spriječili da se vatra proširi.
U incidentu nije bilo ozlijeđenih, a policija poručuje kako će se o razlogu zapaljenje znati više nakon što se provedu stručna vještačenja. Razgovarali smo s Tomislavom Kučinićem sa Zavoda za prometno-tehnička vještačenja i otkrili koji su najčešći razlozi zbog kojih dolazi do zapaljenja vozila.
Vještak: 'Dva su razloga'
"U pravilu, zapaljenje automobila događa se iz dva razloga. To je sve jedan uzrok - tehnički kvar, koji može nastupiti zbog lošeg održavanja, ili kao posljedica konstrukcije motora. Kada se pusti u promet, može imati male nedostatke, koje proizvođači rješavaju opozivima. Kod pojedinih proizvođača pojavljuje se tendencija zapaljenja vozila, odnosno zapaljenja u motornom prostoru", govori nam vještak.
"Drugi razlog je neredovito održavanja, odnosno tehnički kvar čiji je uzrok neodržavanje na vozilu. Tu su najčešći uzroci neispravne instalacije. Može doći do curenja goriva ili ulja, koji dospije na izrazito zagrijane elemente, najčešće ispušnog sustava ili turbo punjača. Tu vrlo jednostavno može doći do zapaljenja", dodaje Kučinić.
Objašnjava nam zašto su zapaljenja potencijalno vrlo opasna. "To je opasno zato što je vozilo izrazito teško ugasiti. Imate svega par sekundi. Ako ne uspijete ugasiti, prepuštate se vatrogascima i žurnim službama", zaključuje naš sugovornik.