Hoće li kanaderi biti spremni za sezonu, još je nepoznato, a ako se pita radnike ZTC-a odgvori nisu optimistični.
U pismu koje su poslali upravi žale se na sve.
"Tvrtka nakon skoro 15 godina nije donijela sistematizaciju, pošten pravilnik o plaćama sa jasnim i transparentnim uvietima (trenutno se plaće dijele po ključu tko se kome više sviđa).
Trenutno, situacija je da je sustav održavanja zrakoplova pred urušavanjem", stoji u isječku iz pisma objavljenog ovaj tjedan.
Predsjednik uprave Ivica Vidović za RTL poručuje - zrakoplovnim mehaničarima ZTC ne može ponuditi plaće kao u inozemstvu, ali podsjeća kako je Uprava u nekoliko navrata podizala plaće, a od siječnja 20 posto svima.
"Upravo je prošli tjedan s moje strane potpisan ugovor za 53 ključna mehaničara i servisa kojim bi se još napravio jedan iskorak u skladu s važećim pravilima koje imamo", tvrdi Vidović.
Uprava nudi i novi kolektivni ugovor. Osnovica plaće bila bi kao i kod državnih službenika 947 eura. Onaj tko ima srednju stručnu spremu i četverogodišnje obrazovanje koeficijent bi mu varirao od 1 cijelo 45 do 2 i pol. Uz to, predlaže se i zrakoplovno tehnički dodatak.
A to znači da primjerice vodeći mehaničar s koeficijentom od 2 cijela 5 i dodatkom 1 - dobio bi 3 i pol tisuće eura bruto plaću. Ako ima jedno dijete i živi u Zagrebu, to je plaća od 2 tisuće i 300 eura Neto.
No, sindikat ni to ne želi potpisati.
"To sindikat sad odbija jer im je neprihvatljivo. Predložili su da koeficijenti idu 3 i pol za SSS ,a za visoku od 4 i pol što je nemoguće u ovim uvjetima prihoda koje tvrtka ima isfinancirati""
Iz sindikata danas nitko nije htio stati pred kameru. Poručili su kako će pričekati kako će se razvijati situacija u srijedu, a onda odlučiti hoće li istupiti.
Nezadovoljstvo radnika stvara nove probleme uoči protupožarne sezone. Predsjednik uprave odgovorio je na pitanje hoće li avioni biti spremni.
"Ja se nadam da neće biti problema. Ako uzmemo usporedbu sa prošlom godinom kada smo s manjim plaćama i sa doduše većim brojem izvršitelja, odradili odličan posao, gdje smo od mogućih 6 kanadera pripremili 5, od mogućih 6 tractora pripremili svih 6 za PP sezonu, ja se nadam da će se i ova godina napraviti u skladu s planovima", rekao je.
Priprema za protupožarnu sezonu trebao bi biti posao od nacionalnog interesa, a ne alat za ucjenu rješavanja problema. Do 15. lipnja trebalo bi biti spremno pet kanadera, do kraja svibnja šest air tractora.