LUDILO VEĆ POČELO /

Hrvati obaraju rekorde: Prvi put u povijesti blagdanska potrošnja prijeći će nevjerojatnu brojku

Ukrase je moguće pronaći za svega nekoliko centi, a neke dekoracije koštaju više stotina eura

Marko Šiklić

Marko Šiklić

TV reporter, najčešće se bavi ekonomijom i društveno-socijalnim pričama. Bez kompromisa, donosi najbržu istinu

2.11.2024.
21:26
VOYO logo

Konzumerističko ludilo je počelo, a tradicionalno i ove godine najavila ga je Mariah Carey videom koji je u jedan dan samo na TikTok-u prikupio više od 20 milijuna pregleda.

Doslovno preko noći – u trgovinama su lampaše i bundeve već zamijenila božićna drvca, kuglice i ukrasi. Jedna dekorativna trgovina u zagrebačkoj Dubravi cijeli svoj asortiman prilagodila je blagdanima. "Napunjena nam je trgovina s cijelim božićnim asortimanom, u pripremama smo zadnja dva mjeseca. Sad sve više kupaca kreće u pohod za pronalazak božićnih detalja", govori Marijana Zovak, dekorater trgovine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ukrasi od nekoliko centi do više stotina eura

Nema toga što božićna čarolija ne može prodati. Ukrase je moguće pronaći za svega nekoliko centi, a neke dekoracije koštaju više stotina eura.

"Potrošnja nisu samo pokloni ispod bora, tu je i blagdanska košarica, kako će nam izgledati stil odijevanja, hoće li biti božićni puloveri, kako će nam stan izgledati, kako ćemo ga ukrasiti i to sve ide u smjeru konzumerizma", govori marketinški stručnjak Petar Tanta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za ukupnu se ekonomiju blagdani itekako isplate, a ovog prosinca – čini se, obaramo novi rekord. "Potrošit će se više od 3 milijarde eura, a razlozi su rast plaća, pozamašan rast božićnica i treći razlog je rast potrošačkih, odnosno kućanskih kredita – oni su rasli samo u prvoj polovini 2024. godine 24 posto, to su ti nenamjenski krediti do 5 godina koje građani dižu da bi trošili", objašnjava ekonomski analitičar Petar Vušković.

"Promet u trgovinama tijekom prosinca skače više od 20 posto, što je jako puno ako gledamo naspram cijene godine", ističe marketinški stručnjak Petar Tanta.

Stoga i ne čudi što će gotovo sve trgovine u zemlji već u studenom početi s radnim nedjeljama – i tako će biti sve do Nove godine. "Činjenica je da je prošle godine Badnjak bio na neradnu nedjelju, ove godine spada u radnom tjednu, u utorak i očekuje se da će potrošnja samo taj dan biti 40 posto veća nego što je to bilo prošle godine", zaključuje Vušković.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo