Međunarodni je dan broja 112 - samo prošle godine djelatnici Ravnateljstva Civilne zaštite na broj za hitne slučajeve primili su gotovo dva milijuna poziva građana.
Besplatnim pozivom na broj 112 u bilo kojoj državi članici Europske unije možete zatražiti pomoć hitnih službi - policije, vatrogasaca i hitne medicinske službe. Gost u studiju RTL-a Danas bio je načelnik Sektora 112 Davor Spevec koji je rekao da je više od 50 posto poziva zbog intervencije Hitne pomoći.
"Slijede potom pozivi prema policije, zatim za žurne službe kao što je gorska služba spašavanja i inspekcija, a najmanje je poziva prema vatrogascima i to oko šest posto", rekao je Spevec.
Nastavio je da se prilikom prihvata poziva prvo pita što se dogodilo i gdje, a potom se spaja poziv sa žurnom službom koja je prioritetna za tu situaciju, ako je potrebno obavještavaju se i druge žurne službe. "Sve ide vrlo brzo, u minuti već žurna služba ima informaciju", rekao je Spevec.
Na pitanje, koliko je vrijeme odaziva žurne službe od poziva, odgovorio je da vatrogasci imaju rok izlaska na teren u minuti od dojave, a i da sve ostale žurne službe izlaze vrlo brzo ako imaju raspoloživa kola.
No ima i bizarnih poziva koji nikako ne spadaju u kategoriju kada netko treba pomoć. Otkrio je detalje.
"Znaju znati i pitati kad je omiljena serija na RTL-u ili da preko nas naruče taksi. Molimo da se ne koristi broj za takve situacije", poručio je gost RTL-a Danas.
Inače, u Europi je deve zemalja koje su broj 112 uvele kao jedinstveni broj za sve žurne službe. Kaže da se nada da će i Hrvatska u budućnosti imati na jednom mjestu dispečere za sve žurne službe koji će raditi na istom informacijsko komunikacijskom sustavu kako bi svi u istom trenutku znali situaciju. "To bi racionaliziralo i brzalo rad, to se može ako se hoće", rekao je Spevec.