'TEŠKO GA JE SPUSTITI' /

Katedrala niža 30 metara nakon potresa: Kamen kojim je građena težak i do 1200 kg

Inženjer gradilišta na obnovi katedrale ističe da su radovi na visini uvijek vrlo opasni, ali da imaju dugogodišnje iskusvo s takvim radovima

Borko Brunović

Borko Brunović

Reporter koji prati vanjsku politiku, uživa u reportažama i "bizarnim" pričama

23.5.2024.
18:38
VOYO logo

Zagrebačka katedrala niža je čak 30 metara nego prije potresa, a mi smo provjerili kako napreduje obnova. Bili smo na 74 metra visine sjevernog tornja zagrebačke katedrale. Taj je dio razrađen na predviđenoj visini.

"Preostali dio smatra se stabilnim i nije ga potrebno razrađivati. Na južnom dijelu potrebno je izgraditi još nekakvih dva metra i onda pristupiti konsolidaciji preostalog dijela kako bi se stekli uvjeti za gradnju dijela koji je uklonjen", kaže glavni inženjer gradilišta na obnovi katedrale Ante Mlinar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tornjevi su sada 30-ak metara niži nego prije potresa. Bilo je puno oštećenja, a Mlinar ističe da nije bilo iznenađenja.

Image
'POSAO ŽIVOTA' /

Obnova Notre-Dam pri kraju! Svijet je užasnuto gledao kako je guta plamen, sad je spasile donacije milijardera

Image
'POSAO ŽIVOTA' /

Obnova Notre-Dam pri kraju! Svijet je užasnuto gledao kako je guta plamen, sad je spasile donacije milijardera

"Sagledalo se, ranije se napravila analiza stanja. Bilo je predviđeno da ćemo morati skinuti 10-15 metara, a onda je nakon detaljnih analiza utvrđeno da je potrebno još nekakvih pet i to je sada ova visina", napominje Mlinar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mlinar komentira da nije teško raditi na tolikoj visini. "Radovi na ovakvoj visini uvijek su opasni, međutim, imamo dugogodišnje iskustvo s takvim radovima i ovdje rade samo obučeni radnici koji su navikli na to", napominje Mlinar.

Najveća su oštećenja na katedrali bile su popucane spone između kamenih blokova, a deformacije su, tvrdi Mlinar, bile ogromne. Ističe da su se urušavali vrhovi koji su sada uklonjeni, a otkrio je i koliko prosječno teži kamen kojim je građena katedrala.

"Teško ih je spustiti. Neki su bili teški i oko 1200 kilograma, ali u prosjeku su od oko 100 do 150 kilograma. Svaki je spušteni kamen 3D skeniran da bi se dobila podloga za izradu novog. Kad se ovo stabilizira, pristupit će se izradi novog kamena i vraćanju katedrale u izvorno stanje", zaključuje Mlinar.

POGLEDAJTE VIDEO: Žnjan postaje splitska Copacabana? Krenuli radovi od 46 milijuna eura: 'To će biti najljepša plaža Mediterana'

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo