Završava udarni turistički vikend u kojem je kroz naplatu Lučko prošlo ukupno 109.000 vozila. To je 2500 manje automobila nego zadnjeg srpanjskog vikenda prošle sezone.
I danas je bilo kolona i zastoja pogotovo u smjeru unutrašnjosti. Pred naplatom Lučko red za izlazak se protezao na dva kilometra, a na izlaz se čekalo i na Demerju no nešto manje.
Naš reporter Boris Mišević bio je na naplatnoj postaju Lučko gdje je razgovarao s Ivanom Ribičićem, direktorom Sektora naplate HAC.
Zbog čega se događaju zastoji i kolone kada nema prometnih nesreća? Jesu li krivac tome vozači, infrastruktura u čemu je problem i što se može napraviti?
"To je jedna pojava koju smo već ranije uočili i analizirali s prometnom policijom uoči turističke sezone. Nema nekog standardnog obrasca zašto i s obzirom na količinu vozila treba očekivati gužve manjeg obima, međutim vozači ne prate baš dobro prometnu signalizaciju. Sama vožnja većinom se odvija na lijevoj traci koja treba biti preticajna, a to nije tako i onda se brža vozila zaustavljaju. S obzirom na broj vozila onda nastaju te kolone. Nažalost, mi smo tu nemoćni, apeliram na vozače da prate signalizaciju i sigurno će tijek prometa ići brže.
Kakav će biti novi sustav naplate, hoće li biti nekih benefita?
"Ljeto kod nas u Hrvatskoj je specifično jer se promet na cestama poveća za 40 posto. Neko posebno ubrzanje neće se dogoditi, ali bit će brža protočnost. Automobili neće morati stajati na naplatnim postajama nego će jednostavno proći. Kad u jednom danu stigne 50.000 vozila morate očekivati neke zastoje, ali nadamo se da će sve ići brže. "