HRVATSKI TINEJDŽERI ZALUĐENI /

Imaju tek 14, troše silan novac na antiage proizvode: Nekontrolirano ih koriste, nuspojave ih ne zanimaju

Djeca sve više kupuju kozmetičke proizvode protiv starenja, a liječnici strahuju.Na kraj tome stala je Švedska koja je zabranila prodaju anti-age proizvoda mlađima od 15.Što je s Hrvatskom i jesu li takvi proizvodi zaludjeli tinejdžere u našoj zemlji?

Lucija Ptičar

Lucija Ptičar

Samoborka. TV reporterka koju gura osjećaj za pravdu. Ustrajna u dobivanju odgovora na ključna pitanja.

27.3.2024.
6:06
VOYO logo

Ljepota za mlađe generacije na sve je većoj cijeni. Zagrepčanka Ema nam kaže da mjesečno za kreme, serume, micelarne otopine izdavaha oko 200 do 300 eura.

Njezina sugrađanka kaže da njena potrošnja varira između 20 i 50 eura

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ovisi kada se potroši, neću imati zalihe", dodaje Lana.

Da tinejdžeri u Hrvatskoj sve više troše na kozmetiku, primjećuju dermatolozi. Napominju - mladi teže savršenom izgledu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Od 10 do 12 godina i to je poznati fenomen Sephora kids kad djeca odlaze u različite drogerije i uzimaju kiseline, vitamine i to nekontrolirano koriste", ističe dermatovenerologinja Lana Kovačević.

Popularnost proizvoda s visokom koncentracijom retinola - eliksira mladosti ili kreme koja uklanja bore na TikToku je - nevjerojatna. Mladi su navalili i na anti-age proizvode i u ljekarnama.

"Činjenica jest da je porast potrošnje kozmetike kod mladih tinejdžera i djece, sve više njih kupuje, dovedu roditelje pa nešto žicaju. Mislim da je to prije svega utjecaj društvenih mreža gdje se to ponekad ne kritički reklamira", kaže magistar farmacije Mario Vrebčević.

Image
DIGITALNA OVISNOST /

Nova opasna pandemija: Uzrokuje strašne psihičke probleme, najviše joj izloženi tinejdžeri i mlađi od 14

Image
DIGITALNA OVISNOST /

Nova opasna pandemija: Uzrokuje strašne psihičke probleme, najviše joj izloženi tinejdžeri i mlađi od 14

Da se tome stane na kraj - rješenje Švedska vidi u zabrani prodaje krema protiv starenja mlađima od 15 godina. A sve zbog straha o potencijalno štetnom učinku za dječju kožu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Stvarno nema razloga, koje godine? Treba pokazati svu svoju izvornu ljepotu, a ovi stariji, naravno, žene čim dođu u godine htjele bi biti mlađe", ističe Marica.

"Mislim da bi se djeca trebala malo bolje kontrolirati, da roditelji ne bi trebali dozvoljavati takve ispade", napominje Lana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najveći apel liječnici zato upućuju roditeljima.

"Da više vode računa što im djeca kupuju, pogotovo u svijetu onlinea jer na taj način jednostavno možemo spriječiti proizvoda koji nisu nužni ili proizvoda koji se neadekvatno koriste kako bismo spriječili nuspojave koje mogu imati", kaže dermatovenerologinja Lana Kovačević.

U Hrvatskoj taj trend još nije uzeo maha no dermatolozi se susreću s ozbiljnim posljedicama neadekvatnog primjenjivanja kozmetike.

"To najčešće budu posljedice kao što su prekomjerna iritacija, crvenilo, suhoća, a ako ne koristi dovoljna količina SPF-a moga je hiperpigmentacija", ističe Kovačević.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za dječju dob dovoljni su hidratantna krema, gel za pranje lica i zaštitni faktor.

Mjera u korištenju kozmetike je bitna, ali prioritet bi svima, neovisno o dobi ipak trebalo biti - zdravlje!

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo