DIGITALNA OVISNOST /

Nova opasna pandemija: Uzrokuje strašne psihičke probleme, najviše joj izloženi tinejdžeri i mlađi od 14

Image
Foto: Profimedia

'Iako društvene mreže imaju svoje prednosti, niz je pokazatelja da uzrokuju brojne psihičke i psihičke probleme, posebice među tinejdžerima i mlađima od 14 godina', upozorava američko Ministarstvo zdravstva

24.2.2024.
16:03
Profimedia
VOYO logo

Liječnici diljem svijeta upozoravaju na novu opasnu pandemiju. Ne, nije riječ o novoj varijanti koronavirusa (iako su respiratorni virusi još uvijek veliki problem u mnogim azijskim zemljama). Ovoga puta riječ je o digitalnoj ovisnosti, a kao ni kod virusa COVID-19, ni ova epidemija ne bira dob, materijalno stanje pojedinca ili državu.

Društvene mreže izravno su odgovorne za krizu mentalnog zdravlja, posebice među mladima. Ovo upozorenje stiglo je sredinom prošle godine od američkog glavnog kirurga, dr. Vivek Murthy.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Iako društvene mreže imaju svoje prednosti, niz je pokazatelja da uzrokuju brojne psihičke probleme, posebice među tinejdžerima i mlađima od 14 godina", dodaje se u službenoj prezentaciji američkog Ministarstva zdravstva (HHS).

Prema istraživanjima, više od 90 posto američkih kućanstava koristi društvene mreže ili online sadržaje za komunikaciju. To je preko 302 milijuna građana i predstavlja vodeću "online populaciju" u svijetu (na drugom mjestu je Kina sa 'samo' 68 posto kućanstava u "online svijetu").

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
novi zakon /

Florida zabranila društvene mreže djeci ispod 16 godina: Žele zaštititi njihovo mentalno zdravlje

Image
novi zakon /

Florida zabranila društvene mreže djeci ispod 16 godina: Žele zaštititi njihovo mentalno zdravlje

Slično je i u Europskoj uniji. Eurostat procjenjuje da je u nekim članicama EU-a čak 96 posto djece mlađe od 15 godina na internetu i društvenim mrežama. Također, u najvećim gospodarstvima EU, Njemačkoj i Francuskoj, oko 84 posto kućanstava koristi internet i neku od društvenih mreža. Facebook je dominantna mreža unutar EU s oko 79 posto korisnika, a slijede je TikTok i Instagram.

"Pametni telefon je svakodnevni alat ljudi čiji je stvarni svijet pomiješan s online svijetom. Iskreno govoreći, društvene mreže i internet mi pomažu u istraživanju osoba koje intervjuiram i kreiranju sadržaja, a do informacija dolazim brzo i jednostavno. Ne znam što bih radila da živim u prošlom stoljeću bez interneta", kaže Mia Medaković-Topalović, urednica i novinarka.

Sličnog je mišljenja i voditeljica i novinarka Maja Bojić.

"Ovisno o svijesti pojedinca, vrijeme provedeno na društvenim mrežama kreće se u rasponu od 1 do 4 sata. Ovu satnicu uglavnom premašuju mladi naraštaji koji više žive u virtualnom nego u stvarnom svijetu. I mislim da je općenito nemoguće živjeti bez društvenih mreža, pogotovo kada su u pitanju mlade generacije (Z i Alpha, iako ih slijede i Milenijalci). Po mom mišljenju, pametni telefon je postao važan "dio čovjeka", a koliko ga to kvari ili mu pomaže u izgradnji osobnosti, ovisi o svijesti pojedinca", navodi Bojić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Slično je u cijelom Balkanu. Sveprisutni pametni telefoni i računala često su način komunikacije mlađih generacija sa svijetom – za razliku od zapadnih zemalja, ali i EU, mladi s prostora "ex-Yu" puno rjeđe putuju.

Također, društvene mreže su vrlo često glavni kanal komunikacije s ljudima s ovih prostora koji rade diljem svijeta. Budući da se procjenjuje da svake godine najmanje 150 tisuća ljudi iz zemalja "ex-Yu" odlazi u SAD, Kanadu, EU, pa čak i Australiju i Novi Zeland, društvene mreže definitivno su glavni kanal komunikacije s obitelji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stručnjaci napominju kako ipak treba postojati 'granica' u svakodnevnom korištenju društvenih mreža. Za to postoje brojne aplikacije poput 'Your Hour' i 'Stay Free' koje svakodnevno prate ukupnu upotrebu pametnog telefona. Korištenje društvenih mreža i pametnih telefona ne bi trebalo trajati duže od dva sata dnevno, što uključuje i igranje različitih igrica.

POGLEDAJTE VIDEO: Revolucija zvana društvene mreže. Ovako su izgledali prvi dani Hrvata s Facebookom: 'Ovisnik sam'

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo