Sve su češće pritužbe građana na stalna kašnjenja zagrebačkih javnih autobusa. Oni na mnogim gradskim i prigradskim linijama rijetko kreću u točno vrijeme, a neki planirani polasci se ni ne dogode.
Među razlozima zbog kojih su kašnjenja postala pravilo spominju se manjak radnika, stari vozni park i gradske gužve koje su ove godine u Zagrebu ogromne.
Ima li rješenja za ovaj problem Zagrepčana, ali i svim koji dođu u metropolu? Odgovore smo potražili u razgovoru s glasnogovornikom ZET-a Domagojem Zebom.
Tri su faktora
Glasnogovornik ZET-a ističe da je više okolnosti koje utječu na vozni red.
"Činjenica je da povremeno bilježimo odstupanje na pojedinim autobusnim linijama. Prvenstveno bih iskoristio priliku ispričati se građanima radi poteškoća prilikom putovanja. Ali zaista je izazovno organizirati prijevoz uslugu svakodnevno na 135 linija. S obzirom na sve te okolnosti koje možemo ugrubo podijeliti na tri faktora. Prvenstveno bih spomenuo kompleksnost prometa u jednoj urbanoj sredini poput Zagreba, jer promet je sve gušći. Naša vozila dijele isti kolnik, kao i sva ostala vozila, a na onim dijelovima gdje imamo žute trake koji bi nas trebali ubrzati one se zloupotrebljavaju. Zaista su opterećene, ali i na tom području Grad Zagreb poduzima mjere optimizacije prometa. Nedavno je predstavljeno 103 semafora koja su povezana s Centrom za upravljanje prometom koji daju prednost vozilima ZET-a. A po pitanju žutih traka radi se revizija izdanih dozvola kako bi se i tu na tom području optimizirala situacija", kaže Zeba.
Najveći problem nedostatak vozača
Potvrdio je da se razmatra da se vozni red prilagodi realnim okolnostima. "Naš Centar za nadzor prometa 24 sata dnevno je na liniji sa svim vozačima i u svakom trenutku nastoji optimizirati situaciju ako dođe do nekih poteškoća", kaže Zeba.
Problem stvara i vozni park starije generacije, što je iznimno zahtjevno održavati i česti su kvarovi. To pak izravno utječe na realizaciju usluge.
"I s te strane zaista se ulažu ogromna sredstva, gotovo preko 200 milijuna eura za nabavku tramvaja i autobusa. Dodatno smijem spomenuti treći faktor koji možemo reći čak u najvećoj mjeri utječe na uslugu autobusnog prijevoza je definitivno nedostatak vozača s čim smo suočeni", rekao je Zeba.