Vlakom na odredište stići na vrijeme za mnoge je putnike nemoguća misija.
Snježana Tomić iz Zagreba kaže da vlakovi kasne uglavnom 10-15 minuta, a nekada i 40 minuta. "Ali nama koji idemo s posla navečer u neko doba je to jako bitno", govori nam.
Višnja Vid kaže da oni kao putnici znaju biti nervozni, živčani dok čekaju. "Ali nema šanse da se nešto napravi, a da bude sve onda potpuno na vrijeme", govori nam.
Kasni se zbog radova. Grade se nove pruge, obnavljaju postojeće jer ovo je desetljeće željeznice.
Glasnogovornica HŽ Infrastrukture Željka Miša otkriva: "U željezničku infrastrukturu ulaže se više nego ikada u povijesti i provodimo 24 velika projekta modernizacije i obnove. Uglavnom su to dionice pruga dva najznačajnija međunarodna koridora od Rijeke do granice s Mađarskom i od granice sa Slovenijom do Srbije."
No, zbog radova u problemu su privatni prijevoznici. Bilježe gubitke pa traže pomoć od države.
Milan Brkić, direktor privatnog željezničkog prijevoznika, otkriva kako to rade naši susjedi: "U Sloveniji subvencioniraju teretne prijevoznike tako da im isplaćuju naknade za kašnjenja, za neizvršene trase zbog radova koji su uvedeni ili planski ili neplanski."
Najveće željezničko gradilište je između Križevaca-Koprivnice i državne granice s Mađarskom. A do kraja godine modernizirat će se pruga između Vinkovaca i Vukovara.
Željka Miša kaže da će putnici itekako osjetiti napredak te da će sa sadašnje prosječne brzine od 50 km/h, putnički vlakovi moći dostići maksimalnih 160.
Putnica Ljerka iz Brdovca optimistična je: "Ako nešto hoćemo imati, moramo se malo i strpjeti. I treba. Stvarno je pruga već bila stara, iza Drugog Svjetskog rata napravljena."
Snježani Tomić misli da će sve postati brže kad ode u mirovinu, a onda je za to neće biti briga.
Ratko Fadega iz Zagreba već kalkulira koliko će se vlak ubrzati: "Kad se napravi bit će vjerojatno brže. Možda neće putovanje trajati 40 minuta nego pola sata, ali bit će OK. "
Pa bi, doznajemo, kroz tri godine vlakom od Zagreba do Splita mogli stići za 4,5 sata. Velika očekivanja imaju i stručnjaci.
Ante Klečina predsjednik je Saveza za željeznicu iznosi predviđanja: "Da ćemo u budućnosti barem 50 posto putničkog prijevoza raditi željeznicom i teretnog čak do 75 posto."
Mladen Nikšić, profesor je na Fakultetu prometnih znanosti, kaže u kojem bi periodu mogli stvarno osjetiti promjene: "Tu se ne događaju promjene u mjesec dan ili u godinu, dvije dana. Ja očekujem za 5 do 10 godina."
A vlak će tada koristiti i više putnika. HŽ-u je cilj da do 2027. željeznicama prođe 3 milijuna putnika više.