Da ugrabi pravu priliku, čekao je mjesecima. U rukama sada drži ključeve svog novog automobila. U njegovu garažu ide vozilo staro četiri godine.
"Prije par mjeseci cijene su bile dosta visoke, ali u zadnjih par mjeseci cijene padaju. Ovaj auto sam platio 13 tisuća eura, i nadam se da budem zadovoljan s ovom kupnjom", govori Slavko Đurđek iz Zagreba.
Cijene polovnih automobila postepeno padaju, ali ni približno brzo kako se očekivalo.
"Zadovoljan sam, koliko sam ga tu isprobao, to je benzinac ima 61 tisuću kilometara. Otplaćivat ću ga sad 5 godina, ali nadam se da će se isplatiti", kaže Slavko.
U prva četiri mjeseca u Hrvatskoj je kupljeno gotovo 20 tisuća novih automobila – tri puta više od europskog prosjeka. No, to ipak ne znači da je toliko Hrvata sebi priuštilo novi automobil.
"To se događa zato što je velika registracija vozila koja idu na rent a car, i tu se dogodio ogroman broj registracija u ovom mjesecu. Naravno, dio vozila koji su naručeni prošle godine, sada su se dobavni lanci skratili, pa dolaze lagano, ali veliki udio su rent a car vozila. Tu vrlo malo ima privatnih kupaca koji su napravili skok u brojci", govori direktor salona rabljenih vozila Ivan Pehar.
Pa je tako omjer privatnih i poslovnih kupaca – 30 naprema 70. Najprodavaniji je Renault. Na drugom mjestu je Škoda, slijedi Volkswagen, potom Kia, a na petom mjestu je Dacia. Tržište se oporavlja, no malo je vjerojatno kako će se nadmašiti prodaja iz 2008. kada je registrirano gotovo 90 tisuća novih vozila.
"U razvijenim Europskim zemljama trebalo bi se godišnje mijenjati 8 do 10 posto voznog parka. Znamo da je vozni park u Hrvatskoj je preko milijun vozila, što znači da bi se samo po toj osnovi trebalo registrirati između 80 i 100 tisuća automobila. Mi smo daleko od toga", kazao je direktor analitičke tvrtke za autoindustriju Darin Janković.
Pa se uglavnom i dalje kupuje polovno, i to najčešće na kredit.
"Kad govorimo o jeftinijim vozilima oni su vam otprilike 10 tisuća eura – plus, minus, a kad govorimo o skupljim vozilima to je 100 tisuća eura pa na gore", govori Pehar.
Smirivanje cijena teško je očekivati. Jedan od razloga i zabrana prodaje automobila s unutarnjim izgaranjem.
"Proizvođači automobila zbog pritiska na tehnologiju moraju u vrlo kratko vrijeme amortizirati trošak razvoja automobila na uštrb potrošača, i to je vidljivo na cijenama od toga ne treba bježati, to treba izgovoriti i to jest jedan od razloga zašto cijena automobila raste u ovom trenutku", kazao je direktor Neostara Dimitrije Trbović.
Jer smjer europske politike je jasan: budućnost prometa je električna.