KONAČNO U MORU / Dug 43 metra i opremljen naoružanjem: Bili smo na moćnom 'Umagu' koji će uskoro biti spreman za prvu zadaću

'UMAG' je porinut u Splitu. Novi ophodni brod za potrebe Obalne straže, konačno je u moru. Drugi je to od ukupno pet brodova koje je Ministarstvo obrane ugovorilo s Brodosplitom još prije 10 godina

3.7.2024.
23:27
VOYO logo

I na plus 35 stupnjeva Celzijevih izmjerenih danas u hladu, odmora u splitskom škveru nema. Ubrzano se radi na opremanju drugog ophodnog broda za Obalnu stražu, jer svi rokovi su već davno iscurili.

Rad u ekstremnim uvjetima

O temperaturi koja u potpalublju raste i do 60 stupnjeva Celzijevih se ne razmišlja. Radnici Brodosplita naviknuti su na teške uvjete.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"A ovdje ti je sad lipo, puše ventilacija, a inače ti je kad nema ventilacije oko 60, 70 stupnjeva, zavisi. Kako se to podnosi? Lipo, debljaš se", govori nam zaposlenik Brodosplita Dragan.

Radnici znaju kako se prilagoditi toplini. "Imamo ventilacije, imamo rashladne uređaje tako da se nekako prilagođavamo svemu tome", dodaje Jakša.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njegov kolega Neno radi u škveru otkako zna za sebe. Isto je bilo s njegovim roditeljima, no šali se da je spreman za globalno zatopljenje.

Ovo im je drugi brod istih karakteristika. Nakon prototipa koji nosi ime Omiš, Umag je dug 43 metra i širok 8 metara i trebao bi biti potpuno gotov do kraja godine kada će otploviti na svoju prvu zadaću.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

RTL je ušao u samo srce broda - strojarnicu gdje su smještena dva velika pogonska motora ukupne snage sedam tisuća konjskih snaga. Opremljen naoružanjem i modernom tehnologijom, uz 17 članova posade, brod bi trebao dosezati brzinu od čak 28 čvorova.

Priprema posade

"Mi smo, da bi što se kaže, bili što više spremni za drugi brod ključno osoblje od članova posade ovdje, već prije uputili na obuku na Omiš. Tako da je zapovjednik broda, upravitelj stroja i još par djelatnika su bili u obučnom procesu na Omišu tako da su oni manje više spremni za preuzeti brod", objašnjava zapovjednik Obalne straže komodor Milan Blažević.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naručeno je pet obalnih ophodnih brodova, prototip i četiri iz serije, prije punih deset godina. Nakon isporuke prototipa 2018. godine, zbog poremećaja na tržištu, činilo se da od nastavka posla nema ništa dok na mjesto ministra obrane nije došao Ivan Anušić. Dogovoreno je da će prvi brod iz serije biti isporučen do kraja godine po ranije dogovorenoj cijeni od 5,6 milijuna eura, a zauzvrat je Brodosplitu obećana nova runda pregovora za ostala tri broda, koji su u različitim fazama gradnje.

"Treći je na 70 posto, ima ugrađene već pogonske strojeve. Četvrti koji je vani je nekih 50 posto završen je u trupu, spojen je s nadgrađem aluminijskim, a peti je iza nas. Krmena polovica je tu, pramčana je vani, dakle treba ga spojiti. On je u najmanjoj fazi, dakle 30 do 40 posto gotov", kaže glasnogovornik Brodosplita Josip Jurišić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Treći ophodni brod, ako se Vlada i Brodosplit dogovore oko cijene, mogao bi biti predan Obalnoj straži već u roku od godinu dana. No, dinamika dovršetka kao i cijena dogovarat će se koncem godine.

FNC 18
Gledaj užvio 13.srpnja
VOYO logo