Uživo iz Splita u RTL Danas javio se naš reporter Rade Županović koji je razgovarao s Nevenom Melvanom iz Sindikata pomoraca o tome što se događa s Irinom Vu i ljudima koji su danas uhićeni ispitani.
Naime, ispitivanja traju cijeli dan, a vjerojatno će trajati i tijekom noći. Ispituje se šest osoba koje se dovode u vezu s ovim slučajem s područja Splitsko-dalmatinske županije. Izgledno je da će četvero uhićenih biti privedeno u subotu u Šibenik jer cijeli slučaj koordinira Općinsko državno odvjetništvo u Šibeniku.
Tamo će se o teretu, koji im policija stavlja na leđa, očitovati ispred istražnog suca.
Melvan kaže da u sindikatu ne znaju identitete članova posade niti je tko od njih tražio ikakvu asistenciju.
Na pitanje, kako je moguće da tako vrijedna jahta pod blokadom izađe iz naših teritorijalnih voda, odgovorio je da je to neobično.
"Neobično je da u čitavoj situaciji, u kojoj su administrativne strukture priznale propuste, sada sve svaljuje na leđa pomoraca. Od početka pratimo da je u Ministarstvo pomorstva provelo istragu, zaključilo da je bilo propusta, pa nam nije jasno što se sad ovo događa", rekao je Melvan.
Na pitanje, što se stavlja na teren ljudima koji su dovedeni na obavijesni razgovor, a neslužbeno se doznaje da je četvero i uhićeno, Melvan odgovara da ni to nije jasno.
"Postupak zaustavljanja broda je jasan i jednostavan, treba doći i oduzeti svjedodžbe broda i onda ni jedan brod na kugli Zemaljskoj neće, ako je zapovjednik normalan, isploviti iz luke. Ovdje to nije napravljeno. Brod po pomorskom pravilima nije bio ni zaustavljen. Ne znam temeljem čega se može optuživati i tražiti od pomoraca nešto što nije u skladu s profesijom i zdravim razumom", rekao je sindikalist.
Nastavio je da ih je ovo sve iznenadilo. "Istraga je bila provedena, pronađeni su propusti unutar ministarstva i nije mi jasno čemu ova kriminalizacija pomoraca i čemu ova situacija koja se događa. Za tim nema potrebe", rekao je.
Kao pomorac s dugogodišnjim iskustvom, radio je stotine ovako kriznih situacija, pa je odgovorio na pitanje kako je moguće da brod bez dokumentacije izađe van teritorijalnih voda? Također, odgovorio je na pitanje postoji li mogućnost da je na brodu postojala svjedodžba?
"Svjedodžba je osnovni dokumenta svakog broda i u svakom postupku zaustavljanja broda sud izdaje nalog, a onda administracija provede taj nalog, lučke vlasti dođu na brod i izuzmu svjedodžbe broda. U tom slučaju brod neće napustiti luku i nema zapovjednika koji će napustiti luku. Ako je to propušteno napraviti, ne vidim razloga da se svaljuje krivica na pomorce", odgovorio je.
Nastavio je da, ako je točna tvrdnja da su im svjedodžbe izuzete tek u Turskoj, onda da to znači da su svjedodžbe bile na brodu. "Onda znači da brod nije zaustavljen. Postoji li neka druga paralelna procedura koju ja nisam svjestan, možda da, ali ja po pomorskim pravilima, ako se brod zaustavlja, njemu se oduzimaju svjedodžbe", rekao je Melvan.