JAVNI APEL VLADI /

3. maj bez novaca za brod o kojem mu ovisi budućnost: 'Neizvjesnost ubija, djecu treba spremiti u školu'

Alarmantna situacija u riječkom 3. maj-u. Brodogradilište nema novca za dovršetak gradnje broda za kanadskog naručitelja, pa se strahuje za budućnost brodogradnje i egzistenciju 900 radnika

Maja Brkljača

Maja Brkljača

Prati sudbine ljudi i bilo ulica Rijeke. Otoke, more i gorje. Sve sfere života

27.8.2024.
20:14
VOYO logo

Veliki upitnik visi iznad riječkog 3. maja. Nitko ne zna što će biti s brodom o kojemu ovisi budućnost brodogradilišta. Novca za završetak grdosije duge 225 metara nema.

Predsjednik Nadzornog odbora 3. maj Brodogradilište d.d. Juraj Šoljić pojašnjava uzroke problematične situacije: "Stjecajem okolnosti na svjetskom tržištu, cijena rada, energenata, kašnjenje dopreme dobavljača, samoiskrcavajućeg sistema, vrata, glavnog motora, sve je to povezano, na svjetskom tržištu dogodili su se potresi, uslijed ukrajinskog rata, korone i svega ostalog…".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zbog svega toga početna cijena broda od 46 milijuna eura, probijena je za čak 50 posto.

"Ne mogu reći apsolutno, možda jedno pet milijuna da se brod završi. Brod je u velikoj fazi gotovosti, nekih 95, 97 posto znači interes je da se taj brod završi", dodaje Siniša Kosić, predsjednik Sindikata metalaca Hrvatske.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sindikalisti koji za probleme krive Upravu, odnosno direktora, nakon pet godina zatražili su pomoć.

Image
ALARMANTNO U 3.MAJ-U /

Sindikalisti na koljenima: 'Vlada mora pomoći, 5000 ljudi ovisi o brodogradilištu'

Image
ALARMANTNO U 3.MAJ-U /

Sindikalisti na koljenima: 'Vlada mora pomoći, 5000 ljudi ovisi o brodogradilištu'

"3. maj kao jedino veliko brodogradilište koje je ostalo u Hrvatskoj, koje funkcionira koliko toliko i definitivno smatram kako bi Vlada trebala pokazati respekt, odnosno interes prema zadržavanju brodogradnje u 3. maju. Zbog toga i jest upućen ovaj javni apel prema njima, da nam još ovaj jedan put aktivnije pomognu u završetku gradnje 527 koja je preduvjet za sve ostale procese koji će onda značiti i nastavak brodogradnje u novoj firmi 3. maj 1905., ugovaranje novih poslova, zadržavanje radnih mjesta i opstojnost brodogradilišta", kaže Vedran Sabljak, voditelj riječkog ureda Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije.

Brod 527 za kanadskog naručitelja trebao je biti isporučen još 15. lipnja. Na njemu se radi, ali slabijim intenzitetom jer obveze prema kooperantima nisu plaćene. Već dva mjeseca i trećemajcima plaća ne sjeda 15. u mjesecu.

Radnik i sindikalist Slađan Pejić ne skriva svoju, ali i zabrinutost kolega: "Nama svi računi, krediti, sve se veže uz tu plaću i kad vi nju niste dobili na vrijeme svi vaši planovi padaju u vodu. Počinje rujan, nova školska godina, djecu treba spremit u školu, ne znamo hoćemo li je dobiti na vrijeme. Ta neizvjesnost nas ubija, ne možete tako živjet, radit i funkcionirati".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Javno mole pomoć.

"Da javnost zna za naš jad, da nam treba pomoć u vidu spasa jer ovdje ima 500 ljudi, nažalost 500 ljudi i 400 kooperanata", dodaje Dalibor Čupković.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ne bude li brod na čijem je porinuću u veljači bio premijer s ministrima, završen, državi će na naplatu doći krediti za koje je bila jamac. Iz resornog ministarstva- umirujuće obećanje.

"Aktivno se razgovara s 3. majem, isto tako poduzeli smo i diplomatske napore kako bismo završili ovaj posao. Vezano za financiranje, pokušavamo naći hibridno rješenje kako bi se iznašli ti novci i mislim da smo na tragu tog rješenja, samo evo moramo sačekati prijedlog Uprave i Nadzornog odbora vezano za to financiranje. Država bi u tom smislu jamčila za taj iznos koji bi se dao za završetak broda. Radnici svakako mogu biti mirni", poručuje ministar gospodarstva, DP-ovac Ante Šušnjar.

Jer, kaže ministar postoji interes za kupnju brodogradilišta i narudžbe novih brodova. Nema vremena za čekanje, riječka brodogradnja opet je na velikoj prekretnici.

Ljubav je na selu
NOVA SEZONA
VOYO logo