Od ukupnog broja zrakoplova koje su naručili Japanci 40 je modela
787-8 s 260 mjesta za putnike. ANA je prva u travnju 2004. godine
naručila zrakoplove Dreamliner u nadi se da će biti isporučeni do
2008. godine, tj. za Olimpijske igre u Pekingu. No, zbog mnogih
problema u proizvodnji, isporuka je kasnila tri godine.
Američki mediji izvijestili su kako je Dreamliner stajao oko 32
milijarde dolara, što je mnogo više od uobičajenih troškova za
programe novih modela koji kreću oko 15 milijarda dolara.
Povećani troškovi rezultat su odgoda u protekle tri godine.
Neki mediji oprezno napominju kako se ne zna hoće li Boeing i
njegovi djelatnici ispuniti zadani, vrlo ambiciozni rok po kojemu
bi tvrtka do 2013. godine trebala isporučivati čak deset
letjelica na mjesec budući da sada isporučuje dva
zrakoplova.
Glavna značajka Boeinga 787 jest da će, zahvaljujući materijalu
od kojega je načinjen, trošiti 20 posto manje goriva od drugih
zrakoplova te će zato moći letjeti na duljim relacijama. Umjesto
uobičajenog aluminijskog materijala koji služi za pokrivanje
krila i trupa putničkih zrakoplova, veći dio Dreamlinera pokriven
je kompozitnim materijalima, pojačanim plastičnim masama koje
smanjuju težinu letjelice, ali povećavaju njezinu jačinu.
Također, tlak u kabini bit će niži, što znači da će zrak biti
bliži normalnim uvjetima, a vlažnost zraka bit će veća jer više
nema metalnih dijelova koje može ugroziti korozija.
Američki proizvođač zrakoplova Boeing isporučio je u ponedjeljak, nakon trogodišnjeg odgađanja zbog tehničkih i drugih problema, japanskoj kompaniji All Nippon Airwaysu svoj prvi model putničkog zrakoplova 787 Dreamliner.