Pojavili se prvi odgovori /

Stručnjak o potonuću 'Moskve' otkriva neobične detalje: 'Brod je napušten prerano.' Krije li se odgovor u vrsti dima?

Image
Foto: Maritime Executive/Twitter/Shutterstock

Objasnio je koja je najveća razlika između kapetana trgovačkog broda i kapetana ratne mornarice kad se brod nađe u ovako kritičnoj situaciji

18.4.2022.
14:40
Maritime Executive/Twitter/Shutterstock
VOYO logo

Kapetan i analitičar, te urednik specijaliziranog pomorskog portala gCaptain, John Konrad na Twitteru je objavio analizu potonuća ruske ratne krstarice "Moskva", o čijim smo danas objavljenim videosnimkama i fotografijama u kritičnim trenucima, pisali ranije tokom dana.

Analizu je objavio kroz seriju tvitova u kojima između ostalog kaže da je nemoguće u potpunosti procijeniti situaciju na brodu temeljenu na jednoj snimci, prenosi specijalizirani portal Morski.hr koji je priredio njegovu analizu, ali da kapetani, kao što je i on, moraju biti u mogućnosti napraviti pretpostavke na temelju ograničenih informacija:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Prvo će pitanje biti koliko je 'Moskva' u ovom trenutku bila blizu potonuća. Kao što vidimo prema fotografiji, izgubila je priličnu količinu uzgona i nagnula se na jednu stranu. No, još uvijek nema neposredne opasnosti od potonuća, iz nekoliko razloga. Prvo, ima još nešto rezervnog uzgona, jer još nije utonula do kritične točke."

Image
Ponos Crnomorske flote /

Objavili snimke krstarice ' Moskva' prije potonuća, pokušavaju utvrditi autentičnost. Vide se rupe od navodnih projektila

Image
Ponos Crnomorske flote /

Objavili snimke krstarice ' Moskva' prije potonuća, pokušavaju utvrditi autentičnost. Vide se rupe od navodnih projektila

Nastavlja da je na slici vidljivo gašenje požara vodom, što znači da brod još ima napajanje, kao i to da je more relativno mirno. Konrad, međutim, sugerira i mogućnost da požar gase tegljači s druge strane broda:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Da su se pojavili valovi, to bi eksponencijalno povećalo mogućnost potonuća."

"Što još znamo? Dim je taman i težak. Ovo je ozbiljan požar s puno vrućine. Tamni dim je rezultat izgaranja teških goriva ili sintetičkih materijala i nepotpunog izgaranja. To je vrlo opasna situacija", napisao je.

On je primijetio i to da na krstarici više nema čamaca za spašavanje, odnosno, nego d su u uporabi. Usto, nikoga nema na palubi:

"Dakle, brod je vjerojatno napušten. Moguće je da su neki ljudi ostali dolje, ali boravak u strojarnici bez odgovarajućeg hlađenja i pomoći vatrogasaca bio bi ravan samoubojstvu."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kaže da je najveća razlika između kapetana trgovačkog broda i kapetana mornarice je u tome što civilni kapetani moraju brinuti samo o vlastitoj posadi. Momci iz mornarice nemaju taj luksuz. Moraju razmišljati o svojoj posadi i strateškoj misiji. Ranim napuštanjem svog broda možete spasiti svoju posadu, ali izgubiti bitku ili rat.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo