Ruski nezavisni portal Meduza piše da su se u Rusiji i u Bjelorusiji pojavili "željeznički partizani" koji organiziraju sabotaže na željeznici te pale vojne urede, kako bi dali svoj doprinos u ratu.
Od kraja veljače pojavila su se izvješća o najmanje 23 napada na urede za vojnu registraciju i novačenje u različitim regijama Rusije. Od ta 23 napada, u 20 se radilo o paleži, uglavnom Molotovljevim koktelima. Neke od napada snimili su i sami piromani. Meduza navodi da prošle godine nisu zabilježeni takvi slučajevi, što pokazuje da se ne radi o nasumičnim huliganima, već ljudima koji namjerno sabotiraju Rusiju.
Privedeno je nekoliko ljudi koji se dovode u vezu s tim slučajedima. Među njima je bio i Ilija Farber, optuženik u visokoprofilnom kaznenom postupku s početka 2010-ih, koji je bio osumnjičen za paljenje dviju zgrada vojnog ureda za registraciju i novačenje u Udmurtiji.
Nakon početka rata s Ukrajinom u Rusiji nesreće na Rusim željeznicama postale su češće. Meduza piše da su, prema medijskim izvješćima, 63 teretna vlaka iskočila iz tračnica u različitim regijama od ožujka do lipnja. To je gotovo jedan i pol puta više nego u istom razdoblju prošle godine. Nesreće su se događale uglavnom na zapadu i jugozapadu Ruske Federacije, ponekad u blizini vojnih jedinica. Jedan takav slučaj bilo je oštećenje željezničkog mosta u pograničnom području regije Belgorod u travnju.
U lipnju je časopis RZD-Partner pisao, pozivajući se na Goszheldornadzor, da je više od 55% nesreća teretnih vlakova u posljednja četiri mjeseca bilo povezano sa stanjem željezničkih tračnica. U isto vrijeme, FSB je barem jednom izvijestio o pritvaranju ljudi koji su navodno pripremali sabotažu u “objektu prometne infrastrukture” u Belgorodskoj oblasti.
U svibnju je telegram kanal Caution, News, ne navodeći izvore, napisao da FSB traži članove izvjesne “Borbene organizacije anarho-komunista”, koji su u Telegramu ispričali o sabotaži na željeznici u moskovskoj regiji. Policijski službenici izašli su na lice mjesta i utvrdili da je netko djelomično otvorio tračnice na području koje vodi do nastavno-taktičkog središta 12. glavne uprave Ministarstva obrane, koja je nadležna za nuklearno oružje.
Insider je otkrio da su nakon početka rata ljudi koji su se nazivali članovima "Borbene organizacije anarho-komunista" (BOAC) počeli na Telegramu objavljivati upute o organiziranju željezničkih nesreća i govoriti o vlastitim uspješnim "operacijama". Preuzeli su odgovornost ne samo za sabotaže s vlakovima, već i za paljenje vojnih ureda i ureda za novačenje, mobilnih tornjeva i automobila provladinih aktivista.
The Insider piše da je BOAC postao "najaktivnija 'subverzivna' snaga" u Rusiji od početka rata. Članovi BOAC-a, koje je kontaktirao dopisnik publikacije, rekli su da organizacija postoji nekoliko godina, ali da se javno izjasnila tek nakon početka rata. Ideja o sabotaži na željeznici javila se nakon početka "rata željeznicom" u Bjelorusiji, rekli su izvori The Insidera.
"Željeznička sabotaža je relativno jednostavan i vrlo učinkovit način da se nanese šteta neprijateljskoj vojsci. Štoviše, s minimalnim rizikom za civile, ako se izvede ispravno. Sve to može ozbiljno oslabiti ruske oružane snage i utjecati na to koliko brzo će rat završiti “, rekao je BOAC.
Član organizacije po imenu Ivan rekao je da je anarhistički partizanski pokret u Rusiji decentraliziran. Od travnja je u cijeloj zemlji djelovalo između 20 i 40 njegovih ćelija. Sudionicima "tračničkog rata" nije potrebna posebna obuka - ima dovoljno priručnika BOAC-a, tvrde u organizaciji.
Ljudi s različitim ideologijama uključeni su u sabotažu, rekao je za Insider predstavnik ćelije koja je preuzela odgovornost za paljenje automobila aktivista iz Nižnjeg Novgoroda koji je prikupljao donacije za rusku vojsku.
"Među nama ima i anarhista i nacionalista, ali potonjih je manje. Svatko ima svoju priču. Mi smo antisistemska organizacija, shvatit ćemo zamršenosti političkog upravljanja nakon što režim padne ili barem oslabi", zaključio je Ivan.