Američki dnevni list New York Post objavio je da je jahta "Royal Romance", procijenjene vrijednosti od 200 milijuna dolara, koja se trenutno nalazi u luci Rijeka, i dalje u vlasništvu istaknutog pro-putinovskog oligarha iz Ukrajine Viktora Medvedčuka.
New York Post navodi da je Medvedčuk najvjerojatniji čovjek po izboru Vladimira Putina da ga instalira kao predsjednika Ukrajine, ako bi uspio u svom ratnom pohodu i srušio trenutnu vladu u Kijevu Volodimira Zelenskog.
To, o Putinovim planovima s njima, inače nije izvorno NY Postovo otkriće, nego svojedobno Newsweekovo, koji je tu informaciju doznao iz krugova iz državnog vrha SAD-a prvog dana Putinove agresije na Ukrajinu.
Za Medvedčuka je Forbes prošle godine procijenio da mu sva imovina vrijedi ukupno 620 milijuna dolara. Riječ je inače o proruskom, tvrdo euroskeptičnom političaru u Ukrajini, vođi prorurske i protueuropske "Opozicijske platforme – Za život", koja u parlamentu Ukrajine drži 44 od 450 parlamentarnih mjesta. Jedno od tih mjesta pripada i Medvedčuku.
Medvedčuk je, inače, 13. svibnja prošle godine završio u kućnom pritvoru, pod optužbama ukrajinskog glavnog državnog odvjetništva za izdaju i pokušaja krađe nacionalnih resursa. Optužuju ga, između ostalog, za sudjelovanje u separatističkom pokretu iz rusko-ukrajinskog rata iz 2014. godine.
Zbog toga je na listi sankcija SAD-a još od 2014. godine. Zanimljivo je da se u jednom od postupaka protiv njega kao sudionik spominje i inače proeuropski bivši predsjednik Ukrajine Petro Porošenko.
Kako god, s početkom ruske vojne invazije na Ukrajinu 24. veljače ove godine, Medvedčuk je pobjegao iz kućnog pritvora, točnije, ukrajinsko ministarstvo unutarnjih poslova navelo je da je 27. veljače pobjegao iz kućnog pritvora. Gdje se trenutno nalazi, zasad nema službenih potvrda.
Medvedčuk je, također, navodno tvrdio u nekim prilikama da je Putin kum njegovoj kćeri.
Što se tiče njegove jahte u Rijeci, Novi list je prije nekoliko dana naveo da je do ožujka prošle godine Medvedčuk doista bio vlasnik 92 metara dugog broda. Otada je vlasništvo nad brodom službeno nejasno.
Što se tiče njegovog statusa u EU, New York Post navodi da je razlog tome zašto se i on do sada nije našao na listi sankcioniranih, to što "službenici smatraju da bi mogao biti koristan mirovni pregovarač". Pritom se pozivaju na izvore iz diplomatskih krugova po kojima je ranijih godina sudjelovao u dogovorima o razmjeni zarobljenika između Rusije i Ukrajine.