NAJPRIMITIVNIJI KRALJEŽNJAK / Pronađena karika koja nedostaje u evolucijskom lancu!

Fosilni nalazi otkriveni su na lokaciji Xiaoxiang i radi se o najprimitivnijem kralježnjaku koji je otkriven s današnjom koštanom strukturom glave, uključujući donju čeljusnu kost kakvu ima i čovjek.

26.9.2013.

Međunarodni tim znanstvenika u Kini otkrio je fosilne ostatke možda i najstarijeg poznatog stvorenja s prvotnim oblikom današnje čeljusti, 419 milijuna godina staru ribu koja bi mogla predstavljati nedostajuću kariku u razvoju kralježnjaka.

Fosilni nalazi, prema časopisu "Nature", otkriveni su na lokaciji Xiaoxiang i radi se o najprimitivnijem kralježnjaku koji je otkriven s današnjom koštanom strukturom glave, uključujući donju čeljusnu kost kakvu ima i čovjek.

"To konačno rješava stoljećima star problem podrijetla današnjih riba", kazao je profesor paleontologije JohnLong sa sveučilišta Flinders u Adelaideu.

Znanstvenici su iznenađeni otkrićem ribe Entelognathusprimordialis s oklopom koja je do sada bila nepoznati pripadnik izumrle porodice Placodermi koje imaju kompleksnu malu lubanju i čeljust.

To otkriće dovelo je u pitanje ranije teorije da su se sadašnje ribe s koštanim kosturom, tzv. koštunjače, razvile iz bića nalik morskim psima s kosturom od hrskavice.

Umjesto toga, novo otkriće otkrilo je nedostajuću granu u evolucijskom stablu iz vremena prije stvorenja nalik morskim psima i pokazuje da je koštani kostur bio prototip i za kralježnice od kosti i one od hrskavice.

"Sada znamo da su iz drevnih Placodermi s oklopom potekle današnje ribe", kazao je Long koji nije bio u znanstvenom timu u Kini.

Long je otkriće opisao kao najuzbudljivije u paleontologiji od vremena otkrića najstarije ptice Archaeopteryx ili pramajke Lucy - dva fosilna otkrića koja su ključna za naše razumijevanje evolucije ptica i čovjeka.

Sisi