Prodaja nosača zvuka u Hrvatskoj lani pala za 42%

Institut hrvatske glazbe – IHG predstavio je prve rezultate poslovanja domaće glazbene industrije u 2010.

28.2.2011.
17:12
VOYO logo

Fizička prodaja nosača zvuka u 2010. godini je pala za 42 posto u odnosu na 2009. godinu, pokazuju podaci HDU-a (Hrvatske diskografske udruge) i ZAMP-a (Službe za zaštitu autorskih muzičkih prava), piše Lider Press. Pri tomu je pad prodaje nosača zvuka domaćih izvođača još i veći, s 1.117.259 komada prodanih CD-albuma, singlova i DVD-a, iznosi 45 posto. Pad prodaje inozemnih nosača zvuka manji je za 17 posto u odnosu na prethodnu godinu. Donekle dobra vijest je da prodaja glazbe u digitalnom obliku bilježi rast od oko 11 posto u odnosu na 2009. godinu. No, ni tu nije lako biti optimist - dok je kompjutorski download porastao za 56 posto, download putem mobilnih uređaja lanjske godine po prvi je put pao - i to za gotovo 14 posto. U ukupnoj svoti legalno (na)plaćene glazbe, na onu digitalno kupljenu, putem PC-a ili mobitela, otpada tek nešto malo više od 2 posto . Predstavnici domaće glazbene industrije ipak, poput kolega iz svijeta, procjenjuje da budućnost leži u digitalnoj glazbi i promjenama tržišnih modela. 'Do sada nismo svjedočili ovako vrtoglavom godišnjem padu prodaje. Nadamo se, a i prvi pokazatelji u 2011. godini daju nam osnova za to, da se takav visoki trend pada prodaje neće nastaviti. Vjerujemo da će se nastaviti porast prodaje glazbe preko digitalnih servisa, i da će neki novi digitalni modeli i zaživjeti na našem tržištu u ovoj godini, kaže Branko Komljenović, direktor HDU-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo