Prodaja nosača zvuka u Hrvatskoj lani pala za 42%

Institut hrvatske glazbe – IHG predstavio je prve rezultate poslovanja domaće glazbene industrije u 2010.

28.2.2011.
17:12
VOYO logo

Fizička prodaja nosača zvuka u 2010. godini je pala za 42 posto u odnosu na 2009. godinu, pokazuju podaci HDU-a (Hrvatske diskografske udruge) i ZAMP-a (Službe za zaštitu autorskih muzičkih prava), piše Lider Press. Pri tomu je pad prodaje nosača zvuka domaćih izvođača još i veći, s 1.117.259 komada prodanih CD-albuma, singlova i DVD-a, iznosi 45 posto. Pad prodaje inozemnih nosača zvuka manji je za 17 posto u odnosu na prethodnu godinu. Donekle dobra vijest je da prodaja glazbe u digitalnom obliku bilježi rast od oko 11 posto u odnosu na 2009. godinu. No, ni tu nije lako biti optimist - dok je kompjutorski download porastao za 56 posto, download putem mobilnih uređaja lanjske godine po prvi je put pao - i to za gotovo 14 posto. U ukupnoj svoti legalno (na)plaćene glazbe, na onu digitalno kupljenu, putem PC-a ili mobitela, otpada tek nešto malo više od 2 posto . Predstavnici domaće glazbene industrije ipak, poput kolega iz svijeta, procjenjuje da budućnost leži u digitalnoj glazbi i promjenama tržišnih modela. 'Do sada nismo svjedočili ovako vrtoglavom godišnjem padu prodaje. Nadamo se, a i prvi pokazatelji u 2011. godini daju nam osnova za to, da se takav visoki trend pada prodaje neće nastaviti. Vjerujemo da će se nastaviti porast prodaje glazbe preko digitalnih servisa, i da će neki novi digitalni modeli i zaživjeti na našem tržištu u ovoj godini, kaže Branko Komljenović, direktor HDU-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo