PRILAGOĐAVANJE SLUŠATELJIMA: /

Glazba je zaista ogledalo duše

Image
Foto: Thinkstock
24.7.2015.
20:33
Thinkstock
VOYO logo

Glazbeni ukus pojedinca može puno reći o načinu na koji razmišlja, smatraju znanstvenici sa Sveučilišta Cambridge.

Po rezultatima istraživanja koje je objavio Plos One, empatični ljudi – oni koji se češće fokusiraju na emocije drugih ljudi, više vole laganiju, nježnu glazbu, a ‘sistematičari’ – osobe koje analiziraju pravila i obrasce, preferiraju punk, heavy metal i kompleksniju glazbu, piše Daily Mail.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mnogi ljudi vrlo jednostavno znaju kakvu glazbu vole ili ne vole, no znanstvenici kažu kako su uzroci njihovih preferencija još nedovoljno jasni.

“Unatoč tomu što se glazbeni izbor pojedinca s vremenom mijenja, ustanovili smo da razina empatije određene osobe i način na koji ona razmišlja može predvidjeti kakvu vrstu glazbe voli”, kazao je David Greenberg sa sveučilišta u Cambridgeu, jedan od sudionika istraživanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U posljednjih desetak godina znanstvenici raspravljaju o tomu odražava li izbor glazbe eksplicitno karakteristike poput životne dobi i osobnosti.

Primjerice, ljudi koji su otvoreni prema novim izazovima više vole blues, jazz, klasičnu glazbu ili etno glazbu.

Istodobno ekstrovertirane osobe preferiraju pop, filmsku glazbu, sakralnu, soul, funk i elektronsku glazbu.

Istraživanje je provedeno na 4.000 sudionika podvrgnutih nizu testova. Najprije se od njih tražilo da ispune upitnik u kojemu su se morali deklarirati kao “empatičari” ili “sistematičari”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osobe koje su ocijenjene kao empatičari privukla je glazba poput r’n’b-ja, pop i etno glazbe. Suprotno njima, osobe iz grupe sistematičara preferirale su glazbu heavy metal grupa ili avangardnu jazz glazbu.

Empatičari su više uživali u pjesmama poput Jeff Buckleyeve obrade Cohenove pjesme “Hallelujah” i “Come away with me” Nore Jones, a sistematičari su izabrali “Enter Sandman” od Metallice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Znanstvenici vjeruju da bi njihova saznanja mogla utjecati na glazbenu industriju.

“Puno se novca ulaže u istraživanja o tomu kakvu bi glazbu slušatelji rado slušali, primjerice na Spotifyju ili Apple Musicu. Poznavajući način razmišljanja pojedinca, ovakve bi službe u budućnosti mogle prilagoditi vrstu glazbe svojim slušateljima”, smatra Greenberg.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo