Prevelika brzina fatalna za Airbus?

Ono što zbunjuje istražitelje činjenica je da je pilot sve do gubitka veze bio smiren i da uopće nije odaslao poziv za pomoć

26.8.2000.
2:26
VOYO logo

Moguće je da je prevelika brzina pridonijela fatalnom završetku leta GF072 bahrainskog Gulf Aira, koji se prije dva dana srušio u Perzijski zaljev, povukavši u smrt 143 putnika i člana posade, uključujući 36-oro djece.

Više će se znati kad europski ili američki stručnjaci otvore "crne kutije" i analiziraju njihov sadržaj. No, članak u Bahrain Tribuneu donosi dijelove razgovora kontrolnog tornja i pilota neposredno pred nesreću. Da je pokušao sletjeti u prvom naletu, pilot ne bi uspio zaustaviti zrakoplov na vrijeme i zrakoplov bi izletio s piste. Nakon što je napravio dva kratka kruga iznad bahrainske zračne luke, brzina je još uvijek bila prevelika. Pilot je izgubio kontrolu nad letjelicom tijekom polukružnog manevra i zaronio u more. Očevici su rekli da je pilot pokušavao izbjeći visoke zgrade prije no što je zrakoplov naglo pao u vodu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istraga će započeti u petak, kada se očekuje dolazak tri američka zrakoplovna stručnjaka. Ono što zbunjuje istražitelje činjenica je da je pilot sve do gubitka veze bio smiren i da uopće nije odaslao poziv za pomoć. Jedne su bahrainske novine objavile laskav opis kapetana Ilhsana Shakeeba kao iskusnog pilota s dugogodišnjim stažom, no britanski mediji tvrde da je Shakeeb tek nedavno postao kapetanom.

Zlosretni zrakoplov isporučen je Gulf Airu u rujnu 1994. Prvi Airbus A320 poletio je na komercijalnim linijama u travnju 1988. godine. Ova nesreća već je šesti udes većih razmjera po redu. U prethodnoj havariji, u siječnju 1992. u istočnoj Francuskoj, živote je izgubilo 87 osoba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo