Treći dan zaredom pregovaraju. Iako još na
početku, razgovori između predstavnika ministarstva i konzoricja
koji stoje iza različitih ponuda za monetizaciju traju između
osam i deset sati dnevno; sa svake strane stola je petnaestak
pregovarača, uz strogo definirana pitanja i teme razgovora.
"Ovo je na razini neobvezujućih ponuda, određene su teme, svi
ponuditelji pod istim uvjetima na iste teme pregovaraju s našim
timom. Za jedno dva tjedna, negdje sredinom veljače, ponovno će
se oko istih tema i otvorenih pitanja nastaviti pregovori",
izjavila je RenataIvanović,
glasnogovornica Ministarstva pomorstva, prometa i
infrastrukture.
U igri su i dalje austrijski Strabag i još dva konzorcija: u
jednom je, uz strane ulagače, jedan, a u drugom tri hrvatska
obvezna mirovinska fonda.
"Mi mislimo da sve što može diže vrijednost imovine naših članova
je pozitivno i želimo u tome sudjelovati", kazao je
PetarVlaić, predsjednik Uprave
Erste Plavoga obveznog mirovinskog fonda.
No prema istraživanju rađenom za pojedine mirovinske fondove,
članovi o monetizaciji ne znaju mnogo.
88% posto građana ne zna tko se uopće javio na natječaj. Samu
monetizaciju kao koncept ne podržava čak 71 posto ispitanika. Ako
bi se kao koncesionari prijavili domaći mirovinski fondovi u
kombinaciji sa stranim ulagačima, podržalo bi ih 42 posto
ispitanika, a ako bi u monetizaciju išli bez stranog kapitala,
domaće bi mirovinske fondove podržalo čak 66 posto
ispitanika.
"U svakom slučaju mirovinski su fondovi zainteresirani za
ulaganje u infrastrukturne projekte; privatizacija, monetizacija,
zvoite to kako hoćete, to je dobar projekt, a i ulaganja u
Hrvatsku nama su prioritet", dodaje Vlaić.
No da bi uopće došli u priliku da uđu u drugi krug pregovora za
monetizaciju, ponuditelji moraju čekati odluku Ustavnog suda.
Točnije, moraju vidjeti je li referendumsko pitanje inicijative
"Ne damo naše autoveste" uopće ustavno te - ako jest - hoće li
doći do referenduma.
Odluka ustavnog suda očekuje se početkom ožujka.
Posljednji je dan prvog kruga pregovora o mogućoj monetizaciji Hrvatskih autocesta. U ministarstvu prometa cijeli su se tjedan izmjenjivali kao na traci: svaki dan po jedan ponuditelj. No iako traju satima, razgovori se vode samo o neobvezujućim ponudama.