'Izuzetno nam je drago što već treću godinu zaredom u suradnji s Hrvatskim dizajnerskim društvom napuštenu Staru klaonicu činimo domaćinom međunarodnog festivala dizajna, Dana D. Ove godine pripremili smo jako bogat program i raznolik sadržaj za posjetitelje svih profila; glavni cilj ostaje i dalje ponuditi našoj publici kvalitetan kulturni događaj u čijem je središtu dizajn', izjavio je Boris Kovaček, direktor agencije Pepermint i izvršni producent Festivala.
'Dan D pokrenuli smo prije tri godine i to kao jednodnevni projekt ispunjen dizajnom 24 sata. Cilj nam je bio ponuditi publici format koji je originalan i zanimljiv, a koji će biti usmjeren na mlade dizajnere. Već sljedeće godine imali smo puno novih ideja kojima smo željeli unaprijediti i obogatiti program, pa smo festival produljili za jedan dan. Ove godine ukazala se potreba za uvođenjem nekih novih sadržaja, prvenstveno edukativnih, te tako treće izdanje Dana D traje puna tri dana, a posjetiteljima i sudionicima nudimo barem trostruko više sadržaja nego lani', izjavila je predsjednica Hrvatskog dizajnerskog društva Ira Payer i programska direktorica Festivala.
Središnji dio festivala ostaje D-sajam, izložba koja uključuje najbolje radove autora do navršenih 35 godina u svim područjima dizajnerskog djelovanja. Dan D donosi aktualnu produkciju mladih dizajnera iz regije — naručene i samoinicirane radove, mentorirane i samostalne projekte, uključujući i one posebno osmišljene i realizirane za sam nastup na sajmu. Nakon prvog izdanja lani, nastavlja se i D-market, najveći prodajni sajam dizajna u Hrvatskoj čiji je cilj promoviranje kvalitetnih domaćih i regionalnih dizajnerskih proizvode, međusobno povezivanje aktera dizajnerske scene, kao i osnaživanje kulture dizajna u Hrvatskoj. D–market izvrsna je platforma za promociju novih proizvoda, a dizajnerima i proizvođačima omogućuje direktnu komunikaciju s potencijalnim kupcima.
'Ove godine program sadrži puno više predavanja, razgovora i prezentacija organiziranih u tematske blokove — od stručnih do popularnih, od tipografskih tema do revitalizacije industrijske baštine. Predavanja i radionice drže domaći i inozemni stručnjaci, praktičari i teoretičari, pokretači vrijednih incijativa temeljenih na dizajnu: nizozemska kustosica dizajna I vizualne umjetnosti i direktorica sajma dizajna OBJECT Rotterdam Anne van der Zwaag, kulturni menadžer, osnivač Skopje Design Weeka i direktor organizacije Public Room Aleksandar Velinovski, arhitektica, dizajnerica i osnivačica kulturne platforme Mikser Maja Lalić, dizajneri Dona Patrizia, Mauro Massarotto, Nikola Djurek i mnogi drugi.
Pored spomenutih, kroz večernje autorske prezentacije i prostorne instalacije posjetiteljima će se predstaviti i mladi inspirativni dizajneri koje smo posebno odabrali za ovogodišnji Dan D i koje smatramo sjajnim predstavnicima svoje struke, bilo da se bave eksperimentalnim ili 'rubnim' područjem dizajna bilo kvalitetnom dizajnerskom praksom proizvodnje utilitarnih proizvoda, a nazvali smo ih D-Designers. Oni su: Dora Budor i Maja Čule, Morana Kranjec, Grupa (Tihana Taraba, Filip Despot i Ivana Pavić), Dario Dević i Hrvoje Živčić, Lina Kovačević i The Miha Artnak', najavila je Ira Payer.
Dan D ugostit će i nekoliko izložbi iz cijele regije, većinom mladih dizajnera: Young Balkan Designers u organizaciji srpskog Miksera, Ministry of Pleasure je putujuća izložba mladih makedonskih autora, TIMELINE-past-present-future-memory-touch-feeling-expression grupna je izložba dizajnera i umjetnika iz Sarajeva i Rotterdama. Publici će se predstaviti i dvije izložbe u organizaciji Hrvatskog dizajnerskog društva, a koje su svoje premijere imale proteklih mjeseci u inozemstvu: Id/entity / Freedom of Choice na London Fashion Weeku, a Croatian holiday 2012 na Milan Design Weeku, a potom i gostovanja na Mikser Festivalu u Beogradu te Sofia Design Weeku. Na izložbi SD sad! bit će pak prikazano preko 30 studentskih radova nastalih u periodu 2010.- 2012. godine.
Kao što je već spomenuto, ove godine uveden je dodatni dan, Radni dan D koji za cilj ima povezivanje i stimuliranje suradnje mladih dizajnera i poduzetnika, a uključuje različite sadržaje kao što su predstavljanje poduzetničkih projekata koji su uključili dizajn u svoje poslovne procese i tako stvorili uspješne proizvode, razgovor o suradnji dizajnera, poduzetnika i obrtnika, organizirano razgledavanje izložbi i sajma uz stručna vodstva, stručnu radionicu posebno osmišljenu za poduzetnike bez iskustva u dizajn menadžmentu, sažeta predstavljanja mladih autora koji izlažu na sajmu dizajna itd.
'U sklopu Radnog dana D bit će održan program 'Dizajn i poduzetništvo' koji je zamišljen kao predstavljanje kvalitetnih optimističnih primjera tvrtki koje su zahvaljujući investiciji u dizajn i dobrim vođenjem dizajnerskog procesa unaprijedile svoje poslovanje i postigle značajan tržišni uspjeh u vrlo kratkom razdoblju. Predstavljanje će svojim kolegama održati sami poduzetnici, koji će ispričati svoju priču o uspjehu u kojem je važnu ulogu odigralo dobro ulaganje u dizajn, a odabrali smo ih pet: Kvadra, Chiavalon, Golly & Bossy, Lega-lega i Vinoteka Bornstein', izjavila je Ira Payer.
Osim svega spomenutog, bit će održane i radionice za profesionalne dizajnere i studente, kao i tzv. Dizajnerske početnice za predškolce i osnovnoškolce. 'Angažiramo se dizajnerskim metodama i u poticanju nekih vrijednih ideja, kao što je ona o zajedničkim urbanim povrtnjacima pa tako sva tri dana imamo i organizirano kolektivno vrlarenje u suradnji s udrugom Prostor za vrt. Novost je i u tome da je program koncipiran kao cjelodnevni obiteljski boravak u kompleksu Stare klaonice, od osiguravanja radne infrastukture u suradnji s Coworking.hr inicijativom, preko radionica izrade kućica za kukce, do piknika s dizajnerskim gradelama iz projekta Croatian Holiday 2012. Jako se veselimo najnovijoj site-specific instalaciji hrvatsko-austrijskog kolektiva Numen/For Use, nazvanoj Field, koju uz pomoć mladih snaga grade u interijeru Klaonice i koja bi mogla biti glavna vizualna atrakcija festivala', dodala je Ira Payer.
Dijelove programa detaljnije su predstavili članovi organizacijskog tima Festivala: Mirna Reinprecht i Ivana Borovnjak te Marko Golub koji je ujedno i urednik ambiciozne festivalske publikacije u novinskom formatu D-news.
A kako je festival namijenjen upravo mladim autorima, Dan D od samog početka surađuje sa studentima Studija dizajna Arhitektonskog fakulteta u Zagrebu te ih izravno uključuje i u kreiranje identiteta festivala, promotivnih materijala i elemenata postava izložbi i drugih događanja u Staroj klaonici. Tim studenata vizualnih komunikacija sa Studija dizajna (Mihovil Vargović, Tomislav Šestak, Vanessa Šerka i Andrija Mudnić, uz mentorstvo asistenata Damira Bralića i Luke Borčića) ponudio je svježe i inovativno rješenje. Vodeći se zahtjevom ekonomičnosti, ali i međusobne kompatibilnosti dizajna postava i dizajna vizualnog identiteta, gotovo sva dvodimenzionalna i trodimenzionalna oprema Dana D izvedena je iz istog materijala – valovitih ljepenki koje su studentima i organizatorima bile na raspolaganju zahvaljujući suradnji i donaciji tvrtke Box ambalaža. Tim studenata produkt dizajna (Marija Ružić, Marta Anić Kaliger, Filip Peraić, Anamaria Sever i Mario Dobrečević, uz mentorstvo profesora Mladena Orešića) u istom je materijalu projektirao cijeli sustav za postavljanje izložbi, panoe, postamente, stolce, itd. I grafičarski i produktaški tim dizajnirali su u savršenom dosluhu i sinergiji.
Pored svega spomenutog, Dan D 2012 donosi i zanimljiv glazbeni program – Jack D party održat će se u subotu, 16. lipnja; opet u organizaciji Protokola, za DJ pultom će se izmjenivati dizajnerice Dora Budor, Maja Čule i Lina Kovačević, DJ-evi Marmat, Mixel i Basta, uz posebne glazbene goste – nezavisnu skupinu mladih umjetnika koji djeluju pod imenom Banda Panda.
Cijena trodnevne ulaznice za Dan D 2012 iznosi 35 kuna, što uključuje i subotnji Jack D Party. Uz kupnju festivalske ulaznice, sve stručne i ostale radionice su besplatne.