LONDON - Da je kupovina nabolji način za liječenje lošeg raspoloženja žene odavno znaju, no sada je to i znanstveno potvrđeno.
Za impulzivnu kupovinu zbog koje nerijetko žene i požale, mogu se okriviti oni dani u mjesecu, odnosno dani desetak dana prije menstruacije.
Britanska znanstvenica Karen Pine provela je istraživanje o kupovnim navikama na 443 žene od 18 do 53 godine. Gotovo dvije trećine žena priznale su da su pod utjecajem PMS-a kupile nešto što im zapravo i nije tog trenutka potrebno. Više od polovice Britanki je u tom periodu potrošilo najmanje 25 funta, a veliki broj njih i više od 250 funta.
Većina je poslije toga osjećala grižnju savjesti.
"Potrošačke navike su reakcija na intenzivne emocije. Žene osjećaju stres i depresiju te je vjerojatno da će otići u kupovinu kako bi se razveselile. Što je PMS jači to je impulzivna kupovina izraženija", pojašnjava Pine.
Većina stvari koju žene kupe u tom periodu spada u kategoriju luksuza, primjerice nakit, šminku i cipele.
Karen Pine je i autorica knjige Sheconomics, a ženama koje se boje takvog načina kupovine savjetuje da izbjegavaju shopping centre u vrijeme PMS-a.