Pčele i mravi napadaju internet

U skoroj budućnosti internet bi mogao biti preplavnjen softverom koji se ponaša slično kao pčele i mravi

27.5.2000.
1:32
VOYO logo


Znanstvenici s kalifornijskog sveučilišta tvrde da se moraju pronaći radikalno novi putevi u razvoju interneta kako bi globalna mreža podnijela sve veći broj korisnika. Michael Wang i Tatsuya Suda vjeruju da se postojeće metode neće moći koristiti kada milijarde desktop, mobilnih i ručnih računala te mobilnih telefona i kućnih električnih uređaja u bliskoj budućnosti zaguše internet.

Rješenje je, prema dvojici znanstvenika, u samostalno organiziranom sustavu inspiriranom biologijom. Trenutno se eksperimentira s programima nazvanim agenti koji su modelirani prema sustavu i organizaciji pčela i mrava. Individualno, jedinka tog sustava je 'glupa' no dovoljan broj u zajedništvu čini efikasnu organizaciju koja stvara i održava strukture poput košnica i gnijezda bez središnje kontrole. Trenutno, organizacija interneta je u suprotnosti s tim jer se teži centralizaciji pa nitko neće imati vremena ili mogućnosti osigurati da sve te naprave koje će okupirati internet ispravno funkcioniraju u komuniciranju. Problemi su već prisutni. Primjerice, kada se webom prenosio Paul McCartneyjev nastup, serveri su bili zagušeni korisnicima.

Prema šemi koju su predložili američki znanstvenici, kad nekom siteu naraste popularnost, traženi sadržaj, bilo video ili audio stream, biti će kopiran ili prenesen na siteove 'bliže' korisniku. Wang kaže da je korisnikov zahtjev kao hrana, a mali programi koji prenose sadržaj, poput pčela koje intenzivno slijede trag do izvora. 'Pčele' na koncu 'umiru' kada korisnikov zahtjev prestane.

Belgijski znastvenik Marco Dorigo ima nešto drugačiji pristup. Njegovo je mišljenje da treba razviti male programe koji se ponašaju kao mravi i da bi takav softver trebao više upravljati infrastrukturom mreže nego samo koristiti za brži streaming. Te 'pčele' i 'mravi' bili bi programirani pomoću nekoliko jednostavnih pravila koja opisuju što program radi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Takav pristup se trenutno koristi pri snimanju filma Gospodar prstenova koje se trenutno odvija na Novom Zelandu. Kod snimanja širokih scena bitaka, vojsku čine računalno generirani orci, vilenjaci, patuljci i ljudi čije je ponašanje programirano pomoću nekoliko osnovih pravila koja definiraju način borbe, neprijatelja i ono što se događa u trenutku pogibije. Bitka započinje kada računalo počne izvoditi programe dok kamera jednostavno snima tijek akcije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
rukomet
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike
Image
HOĆE LI GA PRIVESTI? /

Na rubu izvanrednog stanja u Banjaluci: Ispred Dodikovog ureda policija s dugim cijevima, stigla i marica