Očajne obitelji putnika potonulog južnokorejskog trajekta bespomoćno čekaju i najmanju vijest o svojim najbližima. Petog dana od tragedije, broj tijela izvučenih iz trupa broda popeo se na 64. Nestalim se još uvijek smatra 238 putnika, mahom tinejdžera, čiji roditelji, braća i sestre gube nadu.
"Nadala sam se. Ali osjećaji su mi sada pomiješani i teško mi je. Iako ondje ima zraka, već šest dana ništa nije jeo ni pio. Pitam se je li uopće živ u takvim uvjetima", rekla je Kim Ha-Na, sestra nestalog putnika.
Trajekt je imao 46 čamaca za spašavanje, samo dva su iskorištena!
Nakon što se iz snimki već doznalo da je uspaničena posada otezala s evakuacijom tonućeg trajekta, na površinu isplivavaju i novi detalji. Svjedoci spominju da je uhićeni kapetan ne samo napustio brod prije većine putnika, nego se spasiocima u trenucima tragedije lažno predstavio kao jedan od njih.
"Nisam ga to pitao izravno, ali sjećam se da sam vidio popis na kojem je bio naveden kao putnik. Mislim da je to rekao kada su ga pitali o statusu. Nikad nismo pomislili da je kapetan", rekao je liječnik Jang Ki-Joon.
U međuvremenu, korejski mediji objavili su i četiri godine staru promotivnu snimku na kojoj se kapetan Lee hvali kako je putovanje trajektom od grada Incheona do otoka Jeju potpuno sigurno.
"Vjerujem da je sigurnije od bilo kojeg vozila ako putnici slijede upute naših članova posade", reko je kapetan.
Ironično, upravo su upute posade, koja je putnicima naredila da ostanu u kabinama, skrivile smrt desetina, a vjerojatno i više od dvije stotine ljudi. S tonućeg broda mahom su se spasili oni koji nisu poslušali bizarne naredbe. Južnokorejska predsjednica poteze odgovornih usporedila je s ubojstvom.
Potvrđeno je da 69-godišnji kapetan nije bio na mostu u trenutku kada je trajekt Sewol naglo skrenuo i počeo se se naginjati. Njime je upravljala 26-godišnja časnica. Dok policija najavljuje i nova uhićenja među posadom, spasioci su u potragu uključili i bespilotne dronove.
"Struje su jake na mjestu nesreće. Iskoristivost daljinski upravljanih vozila je na takvim lokacijama vrlo slaba", rekao je Ko Myung-Suk.
Sewol je tonuo dva sata, dovoljno da se već proglasi gotovo najgorom pomorskom nesrećom u povijesti Južne Koreje.