Rezultati HAK-ova istraživanja pokazali
su da većina vozača ne mari vide li dobro dok voze.
"Najčešće ne idu na preglede vida od straha da ne vide koliko
zapravo dobro ne vide", pojasnila je studentica optometrije
Matea Čakarun.
Tako vid na daljinu treba korigirati svaki četvrti vozač, a na
blizu svaki drugi. Čak 38 posto na pregled nije otišlo više od
dvije godine, a 16 posto nakon prvog pregleda više nikada nije
otišlo oftalmologu.
Zabrinjava i podatak da čak šest posto vozača uopće ne bi smjelo
voziti.
"Osoba koja ima vid manji od 50 posto, a sjedi za volanom, ona za
volanom ne bi smjela sjediti", kazao je oftalmolog Igor
Petriček.
A paradoksalno, na ruku nemarnim vozačima, upravo ide manjkav
Zakon koji kaže: "Svakih 10 godina možete produžiti valjanost
vozačke dozvole, ali ne morate ići na nikakav pregled".
Koliko je u vožnji važan ispravan vid, pokazuje i sljedeći
primjer. Vozač koji vozi brzinom od 50 kilometara na sat i ima
stopostotnu oštrinu vida, prometni znak prepoznat će na 50
metara.
Onaj s 50 posto opazit će ga na upola manjoj udaljenosti, a onaj
s 33 posto tek na 17 metara. I dok prvi za reakciju ima 3.5
sekundi, zadnji za nju ima tek sekundu.
No, problem nije samo u oštrini, već i u vidnom polju i kontrastu
koji se često ne testiraju.
"To pomanjkanje kontrasta koje je najčešće po noći, utječe na
sigurnost jer osoba jednostavno ne vidi nešto dok ne dođe vrlo
blizu", naglasio je Petriček.
Istraživanje u Italiji pokazalo je da je uzrok čak 60 posto
nesreća bio upravo loš vid. Stoga, ako škiljite, ne bi bilo loše
otići do oftalmologa. Pješice.