Samo otočani mogu na otok i s otoka besplatno ili po povoljnijim
cijenama. Prilikom ulaska u trajekt može se tražiti osobna
iskaznica da se provjeri stanuje li osoba koja putuje uistinu na
otoku, pa mnogi ne pomišljaju na švercanje.
Međutim, u prošloj godini 34 posto od ukupnog broja putnika i 22
posto vozila na Jadrolinijinim trajektima koristili su besplatne
karte ili one karte s popustom za otočane, a samo u jednom danu
na liniji Zadar-Preko putovalo je gotovo cijelo stanovništvo
Ugljana i Pašmana.
"Te povlastica su korištene više puta dnevno iz čega je
evidentno da jedna osoba ne može toliko putovati, nego da su se
preprodavale karte", rekao je ravnatelj Agencije za obalni
linijski pomorski prijevoz, Ivo Baldasar.
Ministarstvo prometa zajedno s Agencijom za obalni promet
priprema novi pravilnik, prema kojem bi svaki otočanin imao
iskaznicu uz koju bi mogao kupiti karte i to najvjerojatnije samo
jednu povratnu na dan.
"Ne želimo smanjivati povlastice koje otočani imaju, samo želimo
uvesti red, a baza su otočne iskaznice", dodao je Baldasar.
Otočne iskaznice trebale bi biti dio informatizacije sustava
prodaje karata, a sve bi moglo zaživjeti do idućeg ljeta. No,
otočani strahuju za svoja prava. Učenici, studenti, umirovljenici
i osobe starije od 65 godina, i dalje bi trebale imati besplatnu,
ostali otočani jeftiniju kartu. Stroža bi bila jedino kontrola.
Oko 140 tisuća stanovnika hrvatskih otoka kao povlasticu koristi posebne cijene karata za trajekt. No, analiza je pokazala da su i mogućnosti za prevaru brodara nepregledne jer povlaštenih karata na godinu se proda više od 3 milijuna. Zato se priprema novi pravilnik koji će na snagu možda već idućeg ljeta.