KLCM studija otkrila je krizu povjerenja u lidere i neslaganje s načinima njihove komunikacije. Prilikom istraživanja otkrivena je jednostavna formula koja pokazuje kako kredibilitet vodstva ovisi o kombinaciji odlučne akcije, otvorene komunikacije i osobne prisutnosti.
Marina Čulić Fischer, direktorica Ketchumovog ekskluzivnog zastupnika za Hrvatsku, agencije za odnose s javnošću DIALOG komunikacije, izjavila je:
"Uspoređujući rezultate prošlogodišnje i ovogodišnje KLCM studije, evidentno je da vodstvo i komunikacija vođa i dalje ostaju duboko u krizi. Poslovni vođe ipak su na vodećim pozicijama po pitanju odgovornosti i dugoročnog razmišljanja, dok su političari na začelju u obje kategorije. Čini se da političari imaju štošta za naučiti od poslovnih lidera."
Ovo su još neki od rezultata istraživanja:
· Svega 24% ispitanika vjeruje da vođe u potpunosti pružaju efikasno liderstvo.
· Otvorena komunikacija zauzima prvo mjesto drugu godinu za redom kao najznačajnija odlika izvrsnih vođa.
· Kvaliteta komunikacije lidera bilježi pad od 24%.
· Tek 34% ispitanika ocjenjuje poslovne šefove izvrsnim vođama.
· Loše vodstvo izravno pogađa prodaju. U 2012. godini 60% ispitanika je bojkotiralo ili smanjeno kupovalo od tvrtke čije se vodstvo neprimjereno ophodilo, uz napomenu kako percepcija negativnog vodstva stvara mnogo veće smanjenje prodaje nego što pozitivna percepcija potiče na prodaju.
· Zaposlenici nadilaze izvršne direktore kao kredibilni korporativni ambasadori. Izvršni direktori nalaze se na niskome 6. mjestu na listi kredibilnih izvora informacija vezanih uz korporaciju. Nasuprot tomu, zaposlenici s kojima su ljudi u doticaju najvjerodostojniji su ambasadori, što čini stvaranje efikasnog zaposlenika važnijim no ikad.
· Životna dob je bitna. Respektabilnih 62% ispitanika polaže nade za preuzimanje i definiranje budućnosti u lidere čija starost je između 35 i 50 godina. Samo 10% polaže svoje nade u osobe starosti između 18 i 34 godine.
· U svakoj ispitanoj kategoriji (vodstvu, komunikaciji i odgovornosti) predvodi tehnološki sektor, uživajući 14 bodova prednosti ispred svoga najbližeg rivala.