Ako se izuzme Slovenija, hrvatske tvrtke već i prije su se širile upravo na tržište bivših republika, jer iako nam je u teoriji otvoreno tržište od 500 milijuna, na tržištu starih zemalja EU naše tvrtke nemaju previše šanse.
Sada su i istisnule Sloveniju sa Balkana. No razlog za propast slovenskih tvrtki, a u uspjeh hrvatskih mnogima s neće svidjeti.
"Hrvatske kompanije koje su se tako snažno razvile, za taj razvoj i akvizicije kompanija u susjednim zemljama dobile su podršku međunarodnih banaka. U Sloveniji su banke ostale u domaćem vlasništvu i sada su ostale bez kapitala.
Da smo banke zadržale u svome vlasništvu, sada bi većina naših kompanija o kojima danas govorimo bili ne preuzimatelji, nego meta inozemnih kompanija" tumači ekonomist dr. Damir Novotny za Glas Slavonije.
Osim Agrokora, općenito jedne od najjačih kompanija u čitavoj JI Europi, sa tvrtkama u Hrvatskoj, Srbiji, Sloveniji, Mađarskoj, Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Crnoj Gori i Kosovu, Novotny ističe i Atlantic grupu.
Osim što pod svojom kapom drži Cedevitu, Argetu, Smoki, Cocktu, Donat Mg, Barcafe, Plidentu i brojne druge brandove popularne u bivšoj Jugoslaviji, Atlantic grupa Emila Tedeschija još 2005. se proširila na njemačko tržište.
Tu je i Grupa Podravka koje svoje proizvode prodaje u 40 zemlaja i najjači je prehrambeni "igrač " u jugoistočnoj, ali i istočnoj te srednjoj Europi.