Westgate i King Cross se izvukli, a neki su propali

4.7.2012.
15:13
VOYO logo

Iako je hrvatsko tržište s 4,5 milijuna stanovnika među najmanjim tržištima u srednjoj i istočnoj Europi, istraživanje Ekonomskog instituta pokazuje da u našoj zemlji na 1.000 stanovnika dolazi 433,8 četvornih metara prodajne površine trgovačkih centara, čime nadmašujemo prosjek Europske unije.

U kvartalnom biltenu tvrtke Zane podsjeća se da su nepovoljne gospodarske prilike i otvaranje velikog broja trgovačkih centara utjecali na rad postojećih, zbog čega su neki centri zatvoreni, a neki su se reorganizirali. S teškoćama u poslovanju suočili su se i Westgate i King Cross, no oba su centra na vrijeme poduzela mjere koje su im omogućile nastavak poslovanja, prenosi Banka.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Novi zakupci

King Cross je u ponudu uvrstio australski lanac trgovina namještajem i tehnikom - Harvey Norman – čiji se prodajni prostor od kraja prošle godine prostire na ukupno 9.000 četvornih metara. Westgate u Zaprešiću također je uveo nove zakupce, a najavljeno je i proširenje centra na susjedne parcele na kojima bi se trebao sagraditi kompleks s bazenom, multipleks kinom, heliodromom i zabavnim parkom.

Prilagođavanjem i reorganizacijom probleme koje nosi kriza uspješno je prevladao i Centar Kaptol, u prvom redu unapređenjem miksa zakupaca. Tijekom posljednje godine doveli su neke zakupce koji su po prvi put prisutni na hrvatskom tržištu, ali i obogatili gastronomsku ponudu novim barovima i restoranima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon gotovo pet godina relativno uspješnog poslovanja, reorganizaciju je u prvom kvartalu ove godine doživio i Avenue Mall.

Trojka nije opstala

Ipak, krizu nisu uspjeli prebroditi svi zagrebački šoping-centri.

Među njima su centar Mandi i Cascade centar (oba zatvorena prošle godine), te outlet Sv. Helena, koji je zatvoren početkom lipnja. Unatoč krizi, visokoj stopi nezaposlenosti i smanjenoj kupovnoj moći građana, očekuje se da će prodajna površina trgovačkih centara i dalje rasti, i to uglavnom u manjim gradovima jer je zagrebačko tržište prezasićeno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo