Na projektu spašavanja nacionalne brodogradnje radi premijerkin tročlani tim ekonomskih savjetnika te ministri Đuro Popijač i Ivan Šuker, a uskoro se očekuje i sastanak s čelnim ljudima iz brodogradilišta, doznaje Slobodna Dalmacija.
Motiv je razraditi alternativni scenarij ako drugi privatizacijski krug koji bi se trebao otvoriti sredinom veljače propadne ili djelomično uspije.
Premijerka Kosor je poručila kako neće dopustiti gašenje radnih mjesta u Brodosplitu i Brodotrogiru, a upućeniji kažu da to nije samo puka politička floskula.
Jedan od modela koji se spominje kao najizgledniji je formiranje državnog fonda iz kojeg bi se financirala gradnja brodova i time održala zaposlenost u vremenu mrtvog svjetskog tržišta.
Formalno bi naručitelj brodova mogla biti namjenski osnovana nacionalna kompanija ili bi projekt nosili domaći brodari, koji su i te kako zainteresirani da i u krizi nastave investicijski ciklus.
"Ako postoji namjera Vlade da održi brodograđevnu industriju, jedini način je iznaći model financiranja gradnje brodova. Mi imamo stabilne brodarske kompanije koje mogu osigurati zaposlenost i dugoročno vratiti novac uložen u izgradnju. Najbolje je rješenje osnovati novu nacionalnu kompaniju koja može te brodove dati na upravljanje postojećim brodarima ili ih prodati kad poraste njihova vrijednost na tržištu", kazao je prvi čovjek Brodotrogira Mateo Tramontana.
Dodaje da bi na taj način sama brodogradilišta mogla doći do hipotekarnih kredita kod inozemnih banaka kojima bi mogli financirati gradnju novih brodova koje bi ponudili tržištu u povoljnijim vremenima, piše Slobodna Dalmacija.
Prethodni članak:
arti-201001120118006