Gotovo svaki dan Zagrepčanin Tino Herljević putuje na fakultet. Kako bi nadopunio rezervoar i popravio studentski budžet pridružio se timu usputnih dostavljača.
"Kada dođe neki novi zahtjev za dostavom, meni stigne mail, pogledam da li mi je to usput i mogu li odraditi tu dostavu. Ako mogu, jednostavno je prihvatim", objašnjava Tino kako servis funkcionira.
Prethodno se trebao prijaviti na web aplikaciju Locodels, baš kao i korisnik koji preko nje naručuje dostavu.
"Imate svoj račun, tako da nemate nikakvog plaćanja, nema potpisivanja dostavnica. Možete pratiti svog kurira odnosno svoju dostavu, kojom brzinom ide i na kojem mjestu se nalazi", pojašnjava korisnica usluge Ira Vince.
Ekonomija dijeljenja
Idejni začetnik ovog dostavljačkog servisa je propali student ekonomije Stevica Kuharski, a koncept je zapravo nadogradnja onoga što već radi Uber. Zasniva se na tzv. ekonomiji dijeljenja, gdje se na vlastiti automobil ne gleda kao na privatno vlasništvo već kao na resurs.
"To se polako primiče tome da ono što imamo u vlasništvu možemo iskoristiti za dodatnu zaradu, zato jer imamo višak vremena ili energije za to napraviti", kaže Kuharski.
Povoljnije cijene
Dostavljački servis na tržište ulazi s povoljnijim cijenama kao i Uber. U nekoliko mjeseci tvrtka je okupila dvjestotinjak registriranih dostavljača, uglavnom studenata i nezaposlenih osoba. Ideja je proširiti se na sve gradove u regiji, počevši s Ljubljanom gdje su usputni dostavljači s radom počeli prije nekoliko dana.
Hoće li ova usluga utjecati na velike dostavljače, teško je reći. Kao ni to hoće li Locodels naići na probleme kakve ima Uber.