U krizi uzletjeli Lidl i Plodine, a pali Mercator i Getro

Konzum je unatoč padu prihoda od 84 milijuna kuna i u 2009.

21.7.2010.
12:13
VOYO logo

Pokazuju to podaci Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja koja već treću godinu provodi analizu tržišta distributivne trgovine mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za kućanstvo.

Agencija je odvojeno analizirala trendove ostvarene u maloprodaji u odnosu na veleprodaju, a sveukupno je uključila 54 poduzetnika. Skupina složena od trgovaca na malo lani je imala 28,3 milijarde kuna prihoda, što je dva posto manje od rezultata zabilježenog kod tih poduzetnika u 2008, piše Poslovni dnevnik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prošla će godina ostati zapamćena po iznimno visokim skokovima, odnosno padu prihoda pojedinih trgovaca, što se nije događalo godinama. Lidl je prihod povećao 487, a Plodine 302 milijuna kuna isključivo organskim rastom, dok je Spar (+342 mil. kn) integrirao Ipercoop, a Dinova-Diona (+311 mil. kn) Istracommerc, Merkur i Gavrilović trgovinu.

Među lanjskim gubitnicima s padom i prihoda i tržišnih udjela našli su se Mercator, Billa i Getro. Getro je najviše izgubio, čak 514 milijuna kuna prema 2008. Prihod Mercatora pao je 333 milijuna, a Bille 84. Premda su uključeni u NTL koji im daje logistiku u nabavljanju asortimana, Kerum je na godišnjoj razini imao 72 milijuna kuna manji prihod, dok je Tommy rastao 82 milijuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za razliku od trgovine na malo, u skupini veletrgovaca ukupan prihod poduzetnika iz uzorka, ostvaren trgovanjem mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za kućanstvo, iznosio je 6,7 milijardi kuna. Najveći tržišni udjel opet pripada Konzumu, a slijedi ga Metro Cash&Carry. Obje tvrtke u 2009. imaju pad prihoda u odnosu na 2008. Metro za 200, a Konzum za 256 milijuna kuna.

Prethodni članci:

arti-201006210057006 arti-201005240128006 arti-201005100151006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo