Pokazuju to podaci Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja koja već treću godinu provodi analizu tržišta distributivne trgovine mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za kućanstvo.
Agencija je odvojeno analizirala trendove ostvarene u maloprodaji u odnosu na veleprodaju, a sveukupno je uključila 54 poduzetnika. Skupina složena od trgovaca na malo lani je imala 28,3 milijarde kuna prihoda, što je dva posto manje od rezultata zabilježenog kod tih poduzetnika u 2008, piše Poslovni dnevnik.
Prošla će godina ostati zapamćena po iznimno visokim skokovima, odnosno padu prihoda pojedinih trgovaca, što se nije događalo godinama. Lidl je prihod povećao 487, a Plodine 302 milijuna kuna isključivo organskim rastom, dok je Spar (+342 mil. kn) integrirao Ipercoop, a Dinova-Diona (+311 mil. kn) Istracommerc, Merkur i Gavrilović trgovinu.
Među lanjskim gubitnicima s padom i prihoda i tržišnih udjela našli su se Mercator, Billa i Getro. Getro je najviše izgubio, čak 514 milijuna kuna prema 2008. Prihod Mercatora pao je 333 milijuna, a Bille 84. Premda su uključeni u NTL koji im daje logistiku u nabavljanju asortimana, Kerum je na godišnjoj razini imao 72 milijuna kuna manji prihod, dok je Tommy rastao 82 milijuna.
Za razliku od trgovine na malo, u skupini veletrgovaca ukupan prihod poduzetnika iz uzorka, ostvaren trgovanjem mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za kućanstvo, iznosio je 6,7 milijardi kuna. Najveći tržišni udjel opet pripada Konzumu, a slijedi ga Metro Cash&Carry. Obje tvrtke u 2009. imaju pad prihoda u odnosu na 2008. Metro za 200, a Konzum za 256 milijuna kuna.
Prethodni članci:
arti-201006210057006 arti-201005240128006 arti-201005100151006